• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Baby 10 maanden wil geen groentes eten

Hoi allemaal,

Mijn dochter van inmiddels 10 maanden is een lastige eter wat betreft avondeten.
Ze krijgt nog volledig borstvoeding. Daarnaast krijgt ze in de ochtend ze een fruithap eb in de middag brood met beleg en stukjes fruit. Dit gaat er allemaal goed in. Tussendoortjes gaan ook goed. Maar... dan het avondeten. Eigenlijk al vanaf de oefenhapjes weigert ze groentes pertinent. Ik heb alles voor mijn gevoel al geprobeerd. Zelf hapjes maken: fijn gepureerd, grof gepureerd, grote stukken. Ze wil het allemaal niet. Wat er wel redelijk in gaat is witlof met kaas, ham en aardappeltjes fijngesneden. Potjes is helemaal een ramp. na de eerste hap gooit ze direct haar hoofd naar achteren.

Als ik haar vervolgens een boterham of yoghurt geef, eet ze dat wel op. Ze heeft dus wel trek. Is dit herkenbaar voor iemand of zijn hier tips voor? Ik hoor ze graag!!
 
Mijn dochter heeft heel lang vooral groente gegeten en alleen banaan als fruit. Het overige fruit vond ze niks aan. Ze is nu 20 maanden goed 1.5 dus en eet heerlijk haar druifjes, aardbeien, besjes noem maar op.

In principe komt het vanzelf wel goed denk ik haha.

Overigens heb ik nooit fruit gegeten en ondanks dat een gezonde vrouw. Dus het komt vanzelf wel goed. Als ze haar fruit lekker eet dat vooral supporten en groentes aan blijven bieden. Vanzelf is ze nieuwsgierig om te proeven.
 
Oh en misschien geen potjes of gepureerd maar gewoon een doorgekookte broccoli stronk? Vond mijn dochtertje reuze interessant rond die leeftijd en daarna was ze zelf ongeveer een broccoli haha! Maar ik denk te lezen dat je dat wel geprobeerd hebt
 
Mijn zoontje wilde ook niet alleen groentes eten. Wat hij wel wilde was een complete maaltijd.

Er bestaan van die hakmachines (een soort staafmixer, maar dan praktischer), daar deed ik gewoon aardappels/vlees/groente in en dan at hij het wel. Tsja sorry, ik zit zelf ook niet te wachten op alleen een wortel zonder iets erbij. Dus ik snapte hem direct!
 
Terug
Bovenaan