Baby 10 maanden zeurt veel

<p>Ik heb een zoontje van 10 maanden. Ik voel me al een beetje schuldig dat ik dit schrijf want ik hou natuurlijk onwijs veel van hem en zou nooit meer zonder hem willen maar moet toch even wat van me af schrijven..</p><p>Hij zeurt echt heel veel op een dag, alleen als we oppad zijn of gaan wandelen is hij tevreden. Als ik hem een nieuw speeltje geef is dat 2 minuten leuk daarna begint hij weer met zeuren. Hij kan ook hooguit 1 minuut alleen spelen. Ik kan niet even naar de keuken lopen (dat is gewoon in het zicht) dan gaat hij huilen.</p><p>Hij kan eigenlijk ook niet gewoon huilen maar het is altijd gelijk super hard krijsen. In het begin maakte ik me direct ongerust maar ben er wel achter dat hij gewoon geen geduld heeft. Heeft hij honger dat moet het nu en niet over 5 minuten.</p><p>Ik weet ook niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken, ik denk zelf dat het opvoeden nu begint maar hoe dan? Hij snapt het niet als ik zeg dat hij even geduld moet hebben en dat we over 5 minuten gaan eten maar als ik heel eerlijk ben vind ik het gewoon niet meer leuk op deze manier.</p><p>Ik ben benieuwd of er mensen zijn die zich herkennen in dit verhaal en hoop dat er tips zijn. Alvast bedankt!</p>

Hoi,
Rot hé deze periode? Mijn zoontje heeft het ook een tijdje gehad rond 10 maanden + veel ziek. Bij het CB zeiden ze: dit is een rotfase, je kindje leert super veel en dat uit zich in mopperen/huilen/heel aanhankelijk. Het is echt een fase! Sorry, dus geen tips. Behalve zelf ze relaxed mogelijk blijven. Het gaat echt weer voorbij!
Zet 'm op!

Dit is gewoon niet zo'n leuke fase. Je hoeft je niet te verontschuldigen, kinderen zijn echt niet altijd leuk en dat je er soms genoeg van hebt en baalt maakt niet dat je een slechte moeder bent of niet van je zoontje houdt. Je bent gewoon eerlijk over het moederschap. 

Je zoontje wil nu steeds meer doen en meemaken maar kan nog niet zoveel zelf. Dat frustreert hem en maakt hem mopperig. Helaas kun je er niet zoveel aan doen. Ga er lekker veel met hem op uit als hij dat wel fijn vindt. Probeer hem op zijn niveau te betrekken bij wat je doet. Veel kletsen met uitleg over wat je doet. En dan uiteindelijk gaat het over, kan hij beter wachten, even zichzelf vermaken. Tot die tijd; hou vol, je doet het echt goed ?

Probeerbij betrekken wat je aan foen brn dan doe ik ook en lukt aardig ja soms ben je sag langer  bezig maar leuk blijft het hier zeker 

We kunnen allemaal wel eens onze kids achter het behang plakken! Heeft mijn zoon ff mazzel dat wij geen behang in huis hebben ??
Misschien heeft ie wel last van doorkomende tandjes waardoor hij mopperig is... Geef hem die extra knuffel, morgen weer een nieuwe dag!

Terug
Bovenaan