Baby 10 maanden

<p>Hi, </p><p>Mijn zoontje is 10 maanden en weegt ruim 8,5 kilo. Hij krijgt nu nog maar 2 flessen per dag, maar is dit niet veelste te weinig? Hij wilt echt niet meer... </p><p>In de ochtend een bordje pap met 180+6, waarvan hij bijna altijd wel iets laat staan. In de avond een fles van 120+4. Soms ietsjes meer, soms iets minder. </p><p>Verder krijgt hij fruit, brood met lauwe thee rond de lunch, een koekje na zijn middagdut en een warme maaltijd met daarna nog 100ml yoghurt. Water krijgt hij naar behoefte gedurende de dag. </p><p>Slapen doet hij overdag overigens ook bijna niet meer. Sinds een week nog maar 1 slaapje van 13:00-15:00. </p><p>Wat vinden jullie? Hoeveel flessen drinken/dronken jullie kindjes rond die leeftijd? En hoe zijn/waren de slaapjes overdag? </p><p>Thanks! </p>

Hey, het is zoals het is kunnen we echt niets aan doen. Mijn zoontje was ook zo. Vanaf ong 11 maanden wilde hij ook geen melk meer. Dus met moeite smorgens pap en overdag nog een danootje van ong 100gr waardoor die ong op 250/300 per dag zat. Vanaf 1 jaar is 250/300ml zuivel namelijk voldoende. 
Ik heb mij er ook onwijs zorgen over gemaakt en elke keer het gevecht met hem aangegaan maar het werkt niet. Op een gegeven moment wilde hij ook geen danoontje meer (ik kocht trouwens wel die yoghurt pakjes van nestle) dus toen probeerde ik vanuit een betee melk te geven maar dat waren echt maar paar slokjes en nu drinkt hij een halve beker. Soms geef k hem ook een pakje fristi maar dan die met 0% suiker.  Ene kind drinkt nog tot 4 jaar op een dag 3 flessen en ander kind niets. 

Kwa slapen deed hij het wwl heel goed. Tot 1,5 jaar sliep die 2x op een dag van ong 1,5u per keer soms 2u. En inmiddels 1x per dag tussen 12-15 ongeveer. Nu is die trouwens bijna 2 en alles gaat prima. Dus wees gerust

Mijn zoontje is 8 maanden en krijgt in principe nog 3 flessen, maar hier de fles van 12.00 uur (120+4) gaat met moeite. Hij heeft liever n extra boterham...
Mijn zoontje krijgt nu sochtends pap met 180+6 opvolgmelk en 6 lepels bambix(gaat ook niet helemaal op). 
Rond 9/9.30 uur fruit. 
Rond 12.00 uur 1 boterham en fles (120+4)
na middagslaapje soepstengel,rijstwafel of beetje fruit
17.00 uur warm eten en toetje
18.30/19.00 uur fles (180+6)
Hij krijgt tussendoor ook nog water, thee, roosvisee ed.
Nu heb ik hem gisteren na zijn boterham nog n halve boterham gegeven, hij vond t zo lekker. Hij drink bij de boterham ook altijd iets van thee, verse jus, of gewone melk. Ik heb hem toen de fles niet meer gegeven. Wel extra drinken verder de dag.
Ik denk dat het wel prima is als jouw zoontje nog maar 2 flessen krijgt. Ze geven dit toch wel n beetje zelf aan denk ik zo. Ik zou gewoon zorgen dat hij gesurende de dag voldoende vocht binnenkrijgt!

Terug
Bovenaan