Baby 10 mnd eet niet met handen

<p>Mijn zoontje van 10 maanden pakt alles vast en stopt alles in zn mond, behalve eten</p><p> Hij eet wel goed dat is het probleem niet.maar als ik hem een korstje brood wil geven pakt hij het niet, stukjes brood ook niet, soepstengel niet en die maïssnack pakt hij wel, en dan laat hij hem vallen. </p><p>Hoe kan ik hem leren eten vast te pakken? Ik heb het al in zijn handje gestopt,voorgedaan,zijn handje naar zijn mond gedaan...hij wil het gewoon niet. </p>
 
Geen ervaring mee, maar ik zou zeggen gewoon aan blijven bieden. Hij gaat het vast vanzelf pakken, zeker als hij honger heeft ?
Wellicht een lepel of vork geven? Onze dochter heeft ook eigenlijk nooit met haar handen gegeten. Ze wilde vanaf het begin alles zelf doen en met vork/lepel. Dat ging veel beter dan met haar handen ?‍♀️ 
 
Ons dochtertje van 9 maanden is nog wat lui wat dat betreft. Ze pakt wel met pincetgreep stukje brood en kijkt er naar maar stopt het niet automatisch in haar mond. Ze wacht gewoon net zo lang tot we het in haar mondje stoppen.. Overigens stopt ze weinig in haar mond, ook geen speelgoed. Nog geen tandjes dus wellicht verandert dat straks wel. Maar daarstraks gaf ik onder het avondeten haar een Veggie snack stick en plots ging ze wel zelf proeven en sabbelen om 5 minuten daarna gewoon weer af te wachten totdat stukje brood werd toegestopt... Ik blijf elke dag gewoon een stukje aanbieden en doe het zelf voor. Er zal wel een moment komen dat ze een blijvend verband zal leggen. Ik wacht het rustig af.
 
Terug
Bovenaan