baby 10 mnd weigert de fles

Mijn zoontje van 10 mnd wilt bij zijn boterham geen melk...hij duwt de fles gewoon weg..hij krijgt zowieso de fles weer aangeboden om 3 uur en heel soms weigert hij die ook.Ik geef hem smorgens al pap met een lepel.
iemand ideeen hoe ik hem toch die melk kan geven??
 
niet? als hij niet wil, dan wil hij niet.
mn zoontje is nu bijna 10 maanden en wil sinds enkele weken de middagfles niet meer. ik heb van alles geprobeerd, andere fles, zelf doen, scheutje diksap maar niks helpt. misschien lust hij wel sap (verdund) of water erbij?
sowieso geloof ik dat ze met 10 maanden naar 2 flessen mogen.
 
ja is dat zo?Ik dacht 3 flessen. Hoe ziet jou schema er dan uit ?
De mijne: 07.30 pap(200ml)
09.00 fruit
dan een poging tot slapen
11.30/12.00 boterham..en de melk of diksap moet ie niet
15.00 melk 200ml
hier weer een poging tot slapen
18.00 warm eten
19.30 melk 200ml

Ik geef hem tussendoor ook bisquit,maar niet elke dag
 
Hi,

Hoeveel melk krijgt je uk per dag? Voor kindjes van deze leeftijd hebben ze maar ca. 500cc per dag nodig. Dus als dat het geval is, geen probleem van maken. Mijn dochter van 9 maanden drinkt tussen de 400 en 500 cc en dat is voldoende. Misschien wil hij wel water drinken?

Drinkt hij echt te weinig melk, bel dan even het CB of ga langs bij de huisarts.

Mijn dochter weigert op dit moment alle flessen, maar dat komt omdat ze spruw heeft. Dus even goed in de gaten houden.

Gr. Tamara.
 
3 flessen kan idd ook nog, maar ze mogen ook terug naar 2 (staat tenminste op de pakken nr 3). maar jouw zoontje krijgt toch nog 3 flessen, dan is het toch goed?
op het cb hadden ze er geen problemen mee dat hij al zo vroeg geen 3 flessen meer dronk, komt ook dat hij groot is voor zn leeftijd. en ik moest vit D druppels bijgeven omdat ie anders te weinig kreeg.

ons schema is (hij is een uitslaper gelukkig)
8u-9u pap (200ml)
10u-11u drinken met rijstwafel, cracker oid
12.30 warm eten met ons mee
13u naar bed
15.30-16.30 fruit met evt iets drinken
18u brood met karnemelk
19u naar bed met fles (200ml) met iets rijstebloem

's ochtends slaapt hij meestal niet meer, maar is ook afhankelijk van hoe laat hij wakker is en wat we 's ochtends doen.
en ons mannetje is ook makkelijk, we hebben nooit echt problemen dat ie niet wil eten of drinken. maar als hij zelf aangeeft dat ie genoeg heeft, dan stoppen we.
misschien kun je beetje water bij warm eten indoen als je denkt dat ie niet genoeg binnenkrijgt? doe ik meestal ook nog wel, is het ook makkelijker te eten.
 
Terug
Bovenaan