Baby 10 weken elk uur wakker

Hoi hoi<br />Mijn dochter is nu 10 weken en heeft eigenlijk altijd netjes van voeding tot voeding geslapen. Na met 6 weken extreme krampen te hebben gehad en daarna een verkoudheid erboven op slaapt ze erg slecht. Ze slaapt eigenlijk de nacht goed door en werd alleen om 5 uur even wakker voor haar speen en sliep dan netjes tot 7 uur.<br />Maar sinds week 6 dus niet meer. Nu is ze van haar krampen en verkoudheid af maar wordt ze elk uur wakker. Zowel overdag als in de nacht.<br />Ze is max 1,15uur wakker en gaat dan weer slapen. Dit is echt de max. Ik heb het proberen te rekken tot 1,5u maar dat haalt ze gewoon niet.<br />Ze heeft dus een speen en eet om de 4 uur. Als ze wakker is en we geven haar, haar speen terug valt ze ook weer in slaap dus honger is het niet, want dat hoor je wel.<br />Ik las dat baby’s van 10 weken gemiddeld 4-5,5 uur slapen, mijn dochter dus eigenlijk duidelijk meer maar als ik haar eruit haal na 2 uur is ze niet te genieten en duidelijk nog niet uitgeslapen.<br />Wat kan ik doen, en hoelang sliepen jullie kinderen overdag rond de 10 weken. En van hoelaat tot hoelaat dan?<br />Ik hoor het graag want dit put me zwaar uit.<br />

Mn baby is 9 weken en slaapt ook veel aan een stuk...
Ik leg hem nu altijd 1 uur na de voeding in bed en slaapt dan tot de volgende voeding waar ik hem wakker voor maak overdag..
Snachts sliep hij al de klok rond! Maar ook sinds een verkoudheid niet meer (komt nu weer 2 keer en krijgt dan bv)

Wat je leest zijn slechts gemiddelde. Kijk vooral naar de signalen die je kind af geeft. Moe is moe. Wordt ze na 45 minuten wakker, troost haar, geef de speen en kijk of je haar kan helpen om er een nieuwe slaapcyclus achteraan te plakken. Niet te lang proberen. Lukt het niet haal je haar eruit en wacht je een nieuwe dip af. Overdag dus. Snachts kan je troosten (steeds hetzelfde doen en zeggen.
Op deze leeftijd is het echt heel normaal dat ze nog niet langer dan 1 uur en 15 minuten wakker kan blijven. Dit was bij mijn zoontje ook zo. Pas vanaf een maand of 6 á 7 kon hij 90 tot 120 minuten wakker blijven. De eerste maanden sliep hij vaak nog 5 van die korte dutjes. Naar mate hij ouder werd werden de dutjes langer en namen ze af tot 3 keer per dag. Hij is nu bijna 8 maanden en sinds de laatste paar weken weken is dat laatste slaapje er af. Ik hou nu een beetje het 2,3,4 uurs ritme aan. Dat gaat heel goed.
Vergeet niet dat er veel gebeurd in het hoofdje van je baby. Ze maakt verschillende periodes van groei door die met slechter slapen gepaard kunnen gaan. Het is allemaal van korte duur. Het verandert nog zo vaak. 

Gemiddelde inderdaad even loslaten. Mijn baby is nu vijf maanden en hij heeft nog maar één keer door geslapen 's nachts. Hij redt nu soms vier uur achter elkaar in de nachten maar meestal is hij om de twee uur wakker. Als hij ziek is (zoals nu) is hij ieder uur of vaker wakker. Ook de slaapjes overdag veranderen continu hier.
Ga er in mee voor je eigen gemoedsrust maar probeer je rituelen niet te veranderen. Ze zal in de toekomst waarschijnlijk heel vaak van de norm afwijken ?

Bedankt voor jullie reacties.
Inmiddels slaapt ze weer super en ik let idd gewoon op wat zij aangeeft. Moe is lekker naar bed. Ze komt nog steeds rond 5 uur s nachts voor haar speen maar slaapt altijd meteen weer in. Dat gaat er vast nog wel af met de tijd dat ze tot 7 uur door kan slapen. Maar gelukkig niet meer welkom uur wakker.

Terug
Bovenaan