Baby 10 weken persen, kreunen en huilen

Hallo allemaal,

Mijn dochter van bijna 11 weken heeft tot nu toe zeer bewogen weken achter de rug… Al vanaf haar geboorte is ze enorm aan het huilen en in strijd met haar bestaan als baby. Ze lijkt veel last te hebben van overgeven, zuur branden en krampen en we hebben voor ons gevoel al bijna alles geprobeerd om haar verlichting te brengen. Het vermoeden is toch dat ze flinke last van reflux heeft maar sinds een week heeft ze daar enorme persdrang bij. Ze heeft minstens 1x per dag een keurig volle luier maar dat lijkt haar geen verlichting te geven. Ze blijft maar drukken… loopt rood aan en kreunt en huilt daar bijna de hele dag bij.(Kan dit passen bij reflux of krampjes?) of zijn er andere dingen waar we aan kunnen denken?

(Ze krijgt borstvoeding)

Dit hebben we geprobeerd:
- Huisarts en kinderarts bezocht —> nexium gekregen. Ook hier leek ze na 1 dag buikpijn van te krijgen, dus hier zijn we meteen mee gestopt
- rechtop tijdens het voeden
- rechtop houden na het voeden (30 min)
- bedje schuin omhoog
- johannesbroodpitmeel halve dosering (ook ontroostbaar 5 dagen geen ontlasting)
- inbakeren met puckababy
- probiotica (orthica)
- goed boeren na voeden
- minder maar wel vaker voeden
- heeel veel knuffel en voorspelbaarheid inbouwen
- osteopaat bezocht

HELP ze heeft er last van en wij zijn zo langzamerhand wel een beetje ten einde raad. Alvast grote dank voor het meedenken

ik denk dat het zelf niet heel verstandig is geweest om de nexium gelijk weer te stoppen, soms moeten ze even ergens aan wennen voordat het goed effect heeft. Als je alles heel even probeert maar gelijk weer stopt dan weet je nooit wat nou precies het effect is. Het is namelijk wel een heel effectief middel tegen reflux

- De osteopaat voelde wat spanning in haar nek en heeft dit twee keer behandeld. We zien nog weinig resultaat helaas. 
- De baby spa gaan we zeker proberen goeie tip!
- En de Nexium zijn we gestopt op aanraden van de kinderarts met het advies om het een paar dagen later opnieuw op te pakken.  dank voor jullie reacties

Onze dochter had dat ook maar daar kwam koemelkallergie bij uit dus toen pepti gaan geven en ging het een stuk beter.
Weet niet of de kinderarts het daar al over heeft gehad bij jullie ?
Onze dochter had ook heel veel exceem erbij.

Op buikje op onderarm, hoofd steunen met hand van diezelfde arm.
Onze dochter had een klein poepgaatje. Lag te persen alsof ze zichzelf ging verdubbelen. Is helaas niet gelukt. Nadat ik met mijn ogen geknipperd had lag er nog steeds maar 1 baby. Groeide ze vanzelf overheen gelukkig.
Maar betekent wel extra hulp nodig met windjes laten.(huismerk variant infacol, met beentjes en onderlichaam draaien, buikje masseren, met rug tegen je buik aan beentjes omhoog zodat rug opbolt.)

Bij borstvoeding alle voedingsstoffen die gasvorming geven vermijden, want de stoffen die dat bij jouw doen, doen dat ook in de darmen van je baby. (Tosti, radler, rauwe ui, koolsoorten.) Bij je baby alleen veel later, omdat het een dag duurt, voor het in de borstvoeding terecht komt.
Borstvoeding werkt wel ook verzachtend.

Ik zou geen soul halen tegen darmkrampjes anders dan probiotica want overal zit alcohol in. En infacol helemaal allemaal bende. Het heeft ook bij ons wel even geduurd maar wel goedgekomen. Ze heeft soms nog dagen dat ze alleen maar loopt te persen. 

Terug
Bovenaan