Baby 10 weken slaapritme

<p>Lieve allemaal , Graag had ik wat tips omtrent slaapritme baby 11 weken. Het goede nieuws is dat ze slaapt van 01:00 in de nacht tot 10 uur in de ochtend  met 1 voeding ertussen. Dan is ze ruim 1 uur wakker en slaapt ze tot 3 uur in de middag. Dan zijn er nog 2 kleine slaapjes in de vooravond van 2 x 45 min en is mevrouw wakker van 8 uur in de avond tot 1 uur in de nacht, soms half 2. Hoe kan ik haar in de avond meer laten slapen?  Of moet ik met dit ritme blij zijn voor nu?  Ik zou het liefst zien dat ze in de avond meer slaapt ipv overdag. Ah </p>
 
Wellicht kun je haar standaard om 07.00 uur in de ochtend wakker maken door de lamp aan te zetten en als ze daar niet wakker van wordt, rustig wakker maken. Als ze elke dag op dezelfde tijd de dag begint, raakt ze daaraan gewend. Hopelijk schuift het ritme dan op en dan komt ze snachts niet meer zo laat voor een voeding. Dat heeft bij ons heel erg geholpen en onze zoon is nu 13 weken.
 
Inderdaad is op een vast tijdstip opstaan helpend. Waarschijnlijk duurt het wel zo’n 2 weken voordat het erin is gesleten bij je baby, dus geef het de tijd.
Hebben jullie al een vast slaapritueel als jullie de baby naar bed brengen? Ik merk dat het bij mijn dochter (15 weken) goed werkt: slaapzak aan, muziekje luisteren, voeden, wiegen, instoppen en slaapliedje zingen. Het geeft voorspelbaarheid. Succes!
 
Terug
Bovenaan