Baby 10 weken slaapt niet door

Hallo allemaal,

Mijn kindje van bijna 10 weken (ruim 5,5 kilo) slaapt niet door.

Eerst maakten wij hem steeds wakker om 24uur voor een laatste voeding en kwam hij dan weer om 3/4 uur. Omdat hij om 24uur heel vast sliep maar (wel zijn fles leeg dronk), hebben we hem eens laten liggen om 24uur en kwam hij ook om 3/4 uur. Dit heeft even gewerkt maar nu komt hij weer om 22.30 en om 3/4 uur. Hij krijgt dan overigens een klein flesje van 100cc.

Hebben jullie ideeën om hem te laten doorslapen. Gezien zijn gewicht en hoeveelheid voeding overdag  (4x 200cc) zou hij niet meer voor een voeding hoeven te komen. De laatste fles krijgt hij overigens om 19 uur en dan is het volgens hem ook echt bedtijd.

Heel erg bedankt!

Hoi hoi,

het ene kind slaapt snel door en de ander niet.... Misschien is het nog te snel? Het doorslapen? Of misschien heeft hij ook gewoon honger? Hij is in de groei en misschien wel goed op gewicht maar misschien helpt het om de fles van 19 uur indien dat de laatste is anders die om half 11 juist groter te maken? Ipv 100 ml misschien gewoon 200 ml?

Of de voeding cverdikken zodat hij langer een verzadigd gevoel heeft?

Hoop dat je er iets aan hebt... Succes!

Hoi hoi

Hier hetzelfde.. ons kindje in ook bijna 10 weken weegt net 5kg en slaapt ook nog niet door.

Ze komt 9m ongv 3 a 4uur voor de voeding drinkt deze fles ook helemaal leeg dan.

Dus ze heeft ook echt wel dorst/honger.

Ik denk dat de enne baby sneller met doorslapen is dan de ander het komt vast wel een keer..maar ik zou ook graag willen dat ze doorsliep..

Waarmee zou je het mee kunnen indikken dan?

Rijstebloem is wel erg vroeg lijkt mij?

Groetjes

Overleg met het consultatiebureau... Maar rijstebloem op jonge leeftijd kan wel.. ( vriendin van mij deed dit op advies van consultatiebureau met 11 weken) hoop dat het helpt... En anders sterkte!

Ben bang als ik het laatste flesje 200cc geef dat hij dan over de liter per dag gaat wat weer niet goed is. En ik zit dan aan de max mocht hij ''s nachts weer komen.

Heb je ook wel eens 10% meer water gegeven? Zodat hij wat meer verzadigd is?Of helpt dat ook niet?

En voeding voor hongerige baby's? Geeft dat een langer verzadigd gevoel?

Hongerige baby proberen. Maar 10 weken is nog jong. Mijn jongste kwam tot 15 maanden nog om een voeding 's nachts en slaapt pas sinds 3 maanden door en is nu ruim 3,5 jaar oud. En dan lang nog niet alle nachten. Maar ook bij de oudste vond ik van 12 tot 6 uur ook al doorslapen. Dit deed hij vanaf 6 weken, maar heeft tot zeker een jaar nog om 0.00 uur een fles gekregen.

Terug
Bovenaan