Baby 10 weken slaapt overdag slecht

<p>Hallo allemaal,</p><p>Onze zoon van 10 weken is geen goede slaper overdag. Sommige dagen gaat het best oke, maar deze week is het echt een ramp.</p><p>Ik let op de wakkertijden, de kamer is donker, hij heeft een fijne inbakerzak en ik speel white noise maar sommige slaapjes slaat hij geheel over (hele tijd jengelen en huilen en afwisselend stil). Dan kom je ook weer in de war met het voedingschema (fles) en een heel moe kind. We hebben ook nog 2 oudere kindjes dus ik heb op de dagen met z'n allen geen tijd om de hele dag met onze baby bezig te zijn.</p><p>Wie heeft er nog een tip? Hij ligt vooral in zijn eigen wieg op kamer, maar soms leg ik hem ook in de kinderwagen in de hal.</p>
 
Misschien heeft je baby gewoon iets langer nodig om in het ritme te komen? 10 weken is nog zo jong. Onze baby is bijna 15 weken en slaapt ook pas sinds kort enigzins volgens een soort van routine. Hij doet ergens in de ochtend twee korte dutjes, slaapt in de middag dan een paar uur, en gaat 's avonds tussen zeven en acht uur naar bed. In de ochtend wordt hij ergens tussen vijf en zeven uur wakker. Ik leg hem op bed wanneer ik zie dat hij moe is en anders niet. Fles gaven we ook gewoon maar op verzoek want aan een schema wilde hij niet. Daar lijkt hij het goed op te doen, tussendoor is het nu een blije en ondernemende baby. Dus ik neem het niet zo nauw met wakkertijden enzo. Hij krijgt de regelmaat steeds meer zelf een beetje te pakken. 
Maar nogmaals dat is echt pas iets van de laatste drie weken of zo. Daarvoor was er geen touw aan vast te knopen. Dus misschien heeft de kleine gewoon iets meer tijd nodig.
 
Terug
Bovenaan