Baby 10mnd vroeg wakker

<p>Hay,</p><p>Sinds 1,5 week word onze kleine man lekker vroeg wakker. Zo rond 05.15. Normaal is dit rond 07.00. </p><p>Hij sliep dan 2 keer per dag (rond 09.30, ongeveer een uurtje, en rond 13.30, 30/45 min). Dan rond 17.15 avondeten, en nog even spelen en dan rond 18.15/18.30 te bed. Langer wakker red hij echt niet (dan zijn de avonden én nachten echt pet, en kan ik in de avond zeker 2 keer naar boven en er in de nacht minimaal 4x uit).</p><p>Nu dus rond 05.15 wakker. Ik ga naar hem toe voor een droge broek, geef hem wat drinken (fles melk) en verlaat dan zijn kamertje weer, in de hoop dat hij toch nog even gaat tukken, maar, helaas.</p><p>Slapen overdag probeer ik zoveel mogelijk hetzelfde te houden maar de tussenpozen zijn echt te lang voor hem (hij laat duidelijk merken dat hij moe is)</p><p>Hoe kan ik dit veranderen? Heb ergens gelezen, overdag zelfde slaapritme, in de avond een half uurtje eerder te bed. Zou dan inhouden dat hij al rond 17.30 te bed zou moeten en dus rond 16.00/16.15 moet avondeten? </p><p>Speelgoedjes worden afgeraden i.v.m. het creeeren van een gewoonte..?</p><p>Iemand tips? Mama wil slaaaapen ??</p><p> </p>

Wij hebben sinds een week of 3 het zelfde probleem. Eerder kwam hij rond 6.00-6.15 uur maar nu vaak rond 4.45-5.15 uur. Hij denkt dan echt dat zijn dag start. Wij laten hem dan altijd kletsen tot 6.00 uur en dan halen wij hem pas op, tenzij hij echt heel hard huilt. 
Ik lees graag mee voor tips ?

@rosem Nee, kereltje is écht wakker. Staat te bouncen in zijn bedje. Hij heeft een duidelijk verschil tussen "ik ben wakker, maar moe" en "ik ben wakker, en ik wil er uiuiuiht!" ?

Hier hetzelfde met een meisje van 10 maanden, sinds een week of 3. 
Rond 5.30 is ze wakker.. vanochtend zelfs 5.15. En ja, echt WAKKER. Of ze s avonds om 19.00 slaapt of om 20.00, dat maakt niks uit.
Ik geef altijd 90cc melk in dr bed (geen schone luier, dan wordt ze alleen maar wakkerder! Ik laat mezelf niet zien, duik met mn hoofd naast het ledikant als ik de fles vast houdt haha) en hoop dan dat ze weer doorslaapt. Soms gebeurt dat en dan is het ineens 7.00. Andere dagen doet ze dat echt niet. Ik laat haar echt tot 6.00 liggen, eerder ga Ik er niet uit. Ze ligt dan te spelen met dr speen en knuffel.
Overdag slaapt ze ook 2x. Als ze zo vroeg wakker is, is ze om 8.00 alweer moe maar ik weiger haar zo vroeg naar bed te doen. Ik ga dan wandelen of boodschappen doen en ze mag gewoon niet eerder naar bed dan 9.15. Als ik ga wandelen dan red ze dat wel. Om 9.15 slaapt ze dan meteen. Ze slaapt 2x1.5 uur, heel stipt.. dus ze haalt het overdag ook niet in. In de middag slaapt ze van 14.00-15.30. Om 19.30 gaat ze de nacht in.
Nog eerder naar bed doen s avonds zou ik niet doen als ik jou was, dat is echt extreem vroeg en dan is het helemaal logisch dat je kindje zo vroeg al uitgeslapen is! 
Dé tip heb ik niet, maar ik weiger dus de slaapjes overdag te vervroegen. Dat werkt hier wel goed, ik red het elke dag tot 9.15 met haar en ze doet keurig haar 2 slaapjes. 
Mijn oudste dochter had dit ook rond deze leeftijd (was ook in de zomer) Dus of het aan de zomer ligt of aan de leeftijd,  geen idee.. maar het gaat echt voorbij!!! Er zijn al 3 van deze topics gestart de laatste 3 dagen dus je bent écht niet alleen!! 
Ik hoop dus elke ochtend dat ze doorslaapt na een flesje melk en ben heel blij als dat gebeurt. En mijn man en ik gaan er elke ochtend om de beurt uit zodat de ander nog wat langer kan slapen ;) 
Succes!!!!

Wij hadden ook op een gegeven moment dat ze snachts ook wakker werd. We hebben haar overdag meer eten gegeven in de fles en dat hielp een beetje en toen hebben we pap in de laatste fles gedaan. En toen was  6.00-6.30 uur 

Hier ook een vroege vogel, eigenlijk altijd wakker rond 05.00. Soms is het later, als hij overdag goed geslapen heeft.
Als hij overdag goed slaapt (2 a 3 uur), slaapt hij van +- 18.30 tot 06.15. Als hij overdag slecht slaapt (in totaal 1 a 1,5 uur) is hij 05.00 u wakker. 
Dus misschien slaapt jouw kleintje overdag te weinig en is hij door vermoeidheid zo vroeg wakker? Lukt het om hem in de middag langer te laten slapen? Door bijvoorbeeld eerder wakker te maken na zn ochtenddut? Zn middagdut zou langer moeten zijn dan zn ochtenddut omdat hij het moet trekken tot bedtijd.
Ik kan het hier allemaal leuk schrijven maar snap ook als het niet werkt hoor ?. Het zijn de tips die wij zelf krijgen om het vroeg wakker worden niet in de hand te werken. Bij ons helpt het niet hem sochtends wakker te maken om een langere middagdut te krijgen. Maar misschien werkt het bij jullie wel!

Wij hadden er ook last van het werd steeds eerder. Is het wel donker genoeg? Ik heb allemaal vuilniszakken voor de ramen gehangen en ineens is het 3-4 dagen al 07:15-07:30. 

Terug
Bovenaan