<p>Hay,</p><p>Sinds 1,5 week word onze kleine man lekker vroeg wakker. Zo rond 05.15. Normaal is dit rond 07.00. </p><p>Hij sliep dan 2 keer per dag (rond 09.30, ongeveer een uurtje, en rond 13.30, 30/45 min). Dan rond 17.15 avondeten, en nog even spelen en dan rond 18.15/18.30 te bed. Langer wakker red hij echt niet (dan zijn de avonden én nachten echt pet, en kan ik in de avond zeker 2 keer naar boven en er in de nacht minimaal 4x uit).</p><p>Nu dus rond 05.15 wakker. Ik ga naar hem toe voor een droge broek, geef hem wat drinken (fles melk) en verlaat dan zijn kamertje weer, in de hoop dat hij toch nog even gaat tukken, maar, helaas.</p><p>Slapen overdag probeer ik zoveel mogelijk hetzelfde te houden maar de tussenpozen zijn echt te lang voor hem (hij laat duidelijk merken dat hij moe is)</p><p>Hoe kan ik dit veranderen? Heb ergens gelezen, overdag zelfde slaapritme, in de avond een half uurtje eerder te bed. Zou dan inhouden dat hij al rond 17.30 te bed zou moeten en dus rond 16.00/16.15 moet avondeten? </p><p>Speelgoedjes worden afgeraden i.v.m. het creeeren van een gewoonte..?</p><p>Iemand tips? Mama wil slaaaapen ??</p><p> </p>