Baby 11 dagen slaapt veel en drinkt slecht

<p>Hi,</p><p>mijn kleine meid Nova is nu 11 dagen oud en slaapt al vanaf dag 1 het klokje rond. Ik geef  borstvoeding en herken niks van hoe het met mijn eerste kind ging. Hij dronk goed en groeide als kool! <br /><br />Nova was al binnen 2 dagen teveel afgevallen, maar op dag 8 zat ze weer biven haar geboortegewicht. Met het stijgen van de melkproductie afgelopen week dronk ze veel actiever. Maar dat is nu weer voorbij... ze slaapt aan een stuk door en ik haal haar zelf uit bed om te voeden na 2-4 uur, hoe slechter de vorige voeding, hoe eerder ik haar aanleg. Ik kolf nu sinds gister ook weer na en heb ook wat met de fles gegeven tussendoor, dit gaat veel sneller. Ze valt steevast na 5 minuten aan de borst in slaap. Ook ‘s nachts meld ze zich niet altijd voor een voeding en slaapt ze soms zo 5 uur door. <br /><br />Wat denken jullie: is dat vele slapen normaal? Ze is hooguit 2 uurtjes wakker op een dag! En zal ik voor nu doorgaan met bv uit de fles geven of zou er meer aan de hand zijn en beter morgen de huisarts bellen?</p><p>Bedankt voor jullie meedenken alvast!</p>
 
Ik zou een Lactatiekundige bellen, het kost haar misschien erg/te veel energie om aan de borst te drinken? Omdat je aangeeft dat ze beter uit een flesje drinkt.
Wellicht is er een simpele truc om dit te verbeteren, een Lactatiekundige kan bij je langskomen en mee kijken met het voeden. Dan krijg je meteen tips en trucs!
Hier is ook iemand langs geweest en die tips hebben er voor gezorgd dat ik bv ben blijven geven! Succes!
 
Ik zou t consultatiebureau bellen.. dan kan je miss ook even komen wegen. Als ze met de fles beter drinkt zou ik dat zeker eens per dag aanbieden. Maar t cb lijkt me perfect voor laagdrempelig advies!
 
En dat vele slapen is normaal, wij hadden ook zo’n slaapkop. Als er genoeg natte luiers zijn en als je kindje alert is als het wel wakker is gaat het goed volgens mij!
 
Bedankt!
Lactatiekundige had ik nog niet aan gedacht, dank je! En fijn om te horen dat er meer van dit soort slaapkoppen zijn :) ze plast idd goed en als ze wakker is dan is ze inderdaad prima alert. Vandaar dat ik me niet acuut zorgen maak ook. 


CB moeten we deze week al heen. We hebben haar vnv 2 flesjes gegeven ipv 2x aan de borst gevoed en er is dus tussen 19:30 en 22:30 160ml in gegaan, met gemak en zonder in slaap te sukkelen. Dat lijkt me heel goed! We blijven dit vannacht sowieso doen en ik zet er gewoon de wekker voor elke 3 uur. Dus welterusten :)
 
Terug
Bovenaan