Baby 11 maand en werken

<p>Hallo allemaal, ik zou eigenlijk willen vragen of jullie uit eigen ervaring of tips hebben omtrent werk en onze kleine naar bed brengen. Per 1 juni ga ik weer werken (had een sebattical genomen naar de geboorte) ik ben dan rond 18:45/19:00 thuis mijn man ook. Mijn moeder en schoonzus passen op. Nu probeer ik het schema wat te verlaten van onze dochter (word in juni 1 jaar) omdat ze vaak vanaf 17:30 wel wat mo word. Maar als ik straks dan pas thuis ben en nog moeten eten/pyjama aan/fles word het heel laat en gaat ze niet volhouden... haar schema nu is: 6:30-7:30 fles 210 </p><p>klein slaapje</p><p>9:30 fruit</p><p>11:30 halve boterham en fles 150/180</p><p>slapen 12:30-14:30</p><p>koekje en thee</p><p>16;30 warm eten</p><p>18:30 pyjama fles 180 </p><p>19:00 naar bed </p><p>iemand tips? </p>

Tja herkenbaar! Onze kinderen waren met name na een dag kdv of bij oma nog moeier dan normaal. Dan deed je hen (en jezelf) een gunst om ze uiterlijk om 18.00 in bed te leggen. Je zou kunnen proberen of ze een late middagslaap willen pakken. Je zou ook kunnen kijken (wat denk beter is) of het op je werk mogelijk is eerder naar huis te gaan. Zo ga ik op tijd naar huis en werk dan avonds nog liever wat thuis dan dat gehaast avonds en tijdens het koken en eten een heel vermoeid huilend kind te hebben. ?? 

Kan niet degene die oppast haar eten geven / samen met haar gaan eten en dan naar bed brengen? Of dat jullie haar alleen nog naar bed hoeven te brengen. Zou niet gaan rekken met tijden. Dat werkt averechts denk ik. Dan heb je een ontzettend moe kind die niet te genieten is als je thuis komt en dan wil je nog gezellig gaan eten. Dat is voor haar allemaal veel te laat. En daar wordt jezelf ook niet gezelliger van. 

Dank je wel voor de reactie @gebruiker helaas is eerder weg niet mogelijk... dat heb ik al geprobeerd. @roze wolk de oppas kan haar wel warm eten geven en pyjama alvast aan zodat wij haar naar bed kunnen brengen. Samen eten geen optie dan zou me vader alleen eten en bij me schoonzus 3 kids die voor zichzelf eten moeten maken ? 

Terug
Bovenaan