Baby 11 maanden haat autorijden

<p>Hi</p><p>Mijn baby van bijna 11 maanden heeft echt een verschrikkelijke hekel aan auto rijden. Hij kan geen 10 minuten in de auto zitten en begint al met huilen omdat hij eruit wil. Ik ben hem constant aan het entertainen maar ook dat heeft na een tijd geen nut meer. Wij hebben komende tijd veel afspraakjes en verjaardagen wat ongeveer op 2uur afstand is van ons huis. Ik maak me er nu al zorgen over.</p><p>We hebben dit weekend al een nieuwe auto stoel gekocht omdat hij dan recht op zit en voor zich uit kan kijken maar ook dit is niet genoeg. Het werkt me echt op de zenuwen. en ben ik staat alles af te zeggen als het niet lukt onderweg. Hebben meerdere hier last van? Hij slaapt hooguit een half uurtje dus dat betekent dat ik hem alsnog 1,5 u moet entertainen. Zodra hij gaat krijsen stopt hij ook niet meer voor ik hem eruit haal en troost. Zo zielig! Trein is ook geen optie met overstappen enz en we gaan ook een weekendje logeren dus hebben veel spullen.</p><p> </p>

Is hij niet wagenziek oid? Dat hij zich gewoon slecht voelt? Misschien eens navraag doen bij de dokter? 
Hier tot 18 maanden achterwaarts vervoerd Wij hebben haar nooit geentertaind. Omdat dat heel afleidend werkt voor de bestuurder. Als kinderen overprikkeld zijn werkt entertainen vaak weer averechts, want het zijn nog meer prikkels.
Misschien eens vaker een kort ritje maken zodat er ook positieve associaties ontstaan? 

Wat ontzettend vervelend he! Hier ook een die vanaf het begin een hekel heeft aan autorijden. Een ritje van 15 minuten naar mn schoonouders was genoeg om horendol te worden van t gehuil achterin. Ik voel met je mee. 
Hier wordt het wel minder. We timen het slaapje zo dat hij zn ochtenddut in de auto kan doen. We vertrekken ongeveer 10 a 20 minuten voordat het ochtenddutje normaal gesproken zou plaatsvinden. Hij zit dan in de maxicosi met de kap erover zodat hij niet geprikkeld wordt door dingen buiten. Hij heeft een knuffeltje in zn handen waar hij op kan sabbelen (hij heeft geen speen). Meestal (t is nu 3 keer gelukt en 1 keer mislukt) valt hij in slaap. We zorgen dat we kunnen blijven rijden en vermijden files ?, anders wordt hij direct wakker. 
Maar dit lukt dus alleen als we dit zo timen. Als we niet gaan rijden tijdens zijn ochtenddut, zit hij huilend in de auto. Ongeacht hoe lang we moeten rijden. 
Als je verjaardagen hebt snap ik dat je misschien niets aan deze comment hebt want rijden tijdens de ochtenddut is dan misschien niet haalbaar. Maar wilde het toch even met je delen. Al is het om je een hart onder de riem te steken.
Autorijden is vreselijk ?

Onze dochter had dit ook. En ook mooi niet gaan slapen, ook al was het haar slaaptijd. Wat ze heel leuk vindt, naast een filmpje ?, is naar een luisterboek luisteren. Deze vind je ook op Spotify. Ik offer mijn muziek hier graag voor op. En omdat ze daarmee geen visuele prikkel van een beeldscherm krijgt dommelt ze na verloop van tijd wel in slaap. 

Hier ook dramaaaaa!
na 15 min is t huilen.. Met de cd van Juf Roos kunnen we het ongeveer een uur jengelend uithouden maar dan is het wel klaar...
Hij slaapt niet in de auto.. Hoe lang we ook rijden, hij krijst liever 2 uur dan dat hij lekker slaapt..
De keren dat hij sliep in de auto is op 1 hand te tellen en hij is 16 maanden.. Echt drama! Ik ga dus ook niet ver meer rijden...
Vooruit, achteruit. Het maakt niks uit. Allemaal drama! Vanaf t begin al!

Hier was inderdaad ook gewoon lekker de radio aandoen en zelf meezingen, dan hield meneer wel op met huilen. Entertainen zou ik inderdaad niet doen, ben ook nooit met de kinderen achterin gaan zitten. Soms is meneer nog wel echt aan het huilen, ik tik dan mijn lijstje af; honger, moe, onlangs verschoont? Alles ok, dan speen er in en lekker radio aan en rijden. 
Toen hij nog kleiner was, merkten mijn man en ik ook erg dat hij veel huilde als wij amper aan het praten waren tijdens het rijden, dus toen veel gepraat en daar werd hij rustig van.

Hier precies hetzelfde. Al 10 maanden ellende met rijden. Ik heb ook geen gouden tip voor je en ik ben net een clown achter het stuur, maar helaas werkt dat maar voor eventjes. 
Dit probeer ik nu niet meer te doen. Hij huilt toch wel bedenk ik me dan, ik kan beter op de weg letten. 

Sterkte ermee! 

Terug
Bovenaan