Baby 11 maanden met buisjes elke nacht meerdere keren huilend wakker

<p>Beste lezers,</p><p>Onze zoon heeft als baby last van krampjes gehad en een moeilijke ontlasting, waardoor we over zijn gestapt naar Nutrilon Omneo Comfort voor een betere ontlasting. Tot 3 a 4 maanden heeft hij hier last van gehad. Daarna was het een tevreden mannetje en sliep hij ook hele nachten door!</p><p>Vanaf 7 maanden werd hij vaak (alleen 's nachts) huilend wakker door oorontstekingen die zelf niet weg gingen en dus met antibiotica aangepakt werden. De KNO heeft bij 9 maanden besloten buisjes te plaatsen omdat de ontstekingen terug bleven komen.</p><p>Na het plaatsen van de buisjes is het even een paar weken iets beter gegaan, maar de afgelopen maand is het nog erger dan voor de buisjes. Wel zit hij nog steeds aan zijn oren, maar bezoeken aan de huisarts en KNO hebben we regelmatig gehad en deze zien wel wat onrustige oren met heel veel vuil, maar geen knallende ontstekingen. Wel zijn we nu al weer aan de 2de kuur bezig in korte tijd en hebben we oordruppels gekregen. Dit helpt niet! Hij gaat nu zoals altijd om 19.00 naar bed, vat dan zelf in slaap, maar word elke avond en nacht huilend wakker. Het begint meestal tussen 21.00 en 22.00, maar soms ook eerder of later. Hij wordt dan huilend wakker en valt niet meer zelf in slaap. We hebben alles al geprobeerd: Troosten, voeden, wiegen, bij ons in bed genomen etc. maar niets van dit helpt. Wat wel helpt is een stuk gaan lopen of een stuk autorijden. Hij valt dan binnen 15 minuten in slaap. Als we hem dan in bed leggen terwijl hij nog niet in diepe slaap is, begint hij meteen weer te krijsen. Is hij wel in een diepe slaap, slaapt hij wel verder in bed, maar dit herhaalt zich daarna nog meerdere keren in de nacht.<br /><br />Wij weten niet meer wat we moeten doen voor hem. Gelukkig mogen we maandag weer naar de KNO en gaan eisen dat ze zijn oren schoon gaan maken. Het vuil zit er al lange tijd in dus wij denken dat daardoor de buisjes niet goed zijn werk kunnen doen en misschien achter het vuil wel de ontsteking zit. Waarschijnlijk gaan ze nog wel zijn neusamandel knippen aangezien ze dit pas vanaf 1 jaar wilden doen. Misschien dat dat gaat helpen?<br /><br />Ik schrijf dit omdat als het niet aan zijn oren ligt (antibiotica en druppels zouden toch zijn werk moeten doen lijkt mij) ik hoop dat iemand dit herkend.</p><p>Groeten, Tobi</p>
 
Klinkt als een fase waar je doorheen moet en hoeft niet perse iets met zn oren te maken te hebben. Mijn dochter had ook vaak periodes dat ze s nachts ineens wakker werd. Duurde een paar nachten/soms weken, en dan ging het weer goed. Dit heeft ze wel gehad tot ze 18 maanden oud was. Kinderen hebben nou eenmaal periodes dat ze s nachts slechter slapen, soms met onverklaarbare reden.  
Hier helpt het het beste om elke nacht dezelfde aanpak te hanteren en consequent te zijn. Ik hen haar echt nog nooit uit bed gehaald om midden in de nacht te gaan wandelen of auto rijden.. ik wil echt niet dat ze daar aan 'went', want hoe klein ze ook lijken... ze snappen dat echt wel! 
Dus zoek de schuld niet persé bij die oren... hij kan ook 'gewoon' ff een lastige periode met slapen hebben, net als elk kind!
 
Terug
Bovenaan