Baby 11 maanden slaapt ineens slecht

Onze dochter is sinds een maand slecht aan het slapen. Vooral in slaap vallen gaat lastig. Ze stopt met drinken en gaat rechtop zitten, wiebelen, de leuning vast pakken of proberen met mijn haar te spelen als ik het los heb. Als ik haar dan in bed leg moest ze huilen. Zo ga ik dan vaak nog twee keer terug om haar weer borstvoeding te geven en dan pas valt ze in slaap. Maar ook middagslaapje gaat steeds vaker lastig en als ze ‘s nachts wakker wordt dan valt ze ook niet direct in slaap na het drinken, zoals ze eerst wel deed. Ze heeft nog geen tandjes, maar een maand is ook wel erg lang voor eventueel doorkomende tandjes? Wel is ze erg druk met staan en stapjes zetten overdag. Na haar middagslaapje is ze ongeveer 3.5 uur wakker voor ik haar weer op bed leg voor de nacht. Ze slaapt 2x 1 tot 1.5 uur overdag. Moeten we het ritme nu al aanpassen? Ik las dat babies nog wel twee slaapjes nodig hebben op deze leeftijd.
Alvast bedankt voor de tips!

De dutjes zou ik niet aanpassen, zal ze nog wel nodig hebben. Kan ze last hebben van de warmte of valt dat wel mee op haar kamer?

Misschien heeft ze andere prikkels nodig om in slaap te vallen? Bijv een knuffel met slierten ( friemelen aan je haren) of bijv een slaap muziekje? 

Terug
Bovenaan