Baby 11 maanden trekt zich ineens niet meer op

<p>Dag allemaal,</p><p>onze dochter van 11 maanden is vorige maand begonnen met tijgeren, zelf zitten, en zich optrekken in de box. Ze deed dit de hele dag door maar sinds een aantal dagen is ze gestopt met zichzelf optrekken als ik haar aan de box laat staan laat ze zich keihard op haar billen vallen en soms doet ze ook nog haar boven in zit posities zetten als ze merkt dat ik haar even wil laten staan om haar broekje goed te doen ofzo.</p><p> </p><p>vind het maar vreemd..herkenbaar voor iemand?</p><p> </p><p>groetjes </p><p>petra </p>
 
Mijn zoontje was al wat ouder, 2,5 toen, die kon al goed lopen, maar van het een op andere moment kon hij dat niet meer, ook niet staan. Alsof zijn benen hem niet konden dragen. Ik schrok me dood. Waarschijnlijk is het een vluchtige heupontsteking geweest, ontstaan na een verkoudheid. Na een dag was het ergste alweer voorbij. Na 2 dagen liep ie vrolijk rond. Schijnt vaker voor te komen, vooral bij jongens. Ze willen hun heup dan niet belasten.
 
Het kan een sprongetje zijn. Dan zijn ze zo gefocust op iets in de ontwikkeling dat ze even het andere 'vergeten'. Als ze dan het nieuwe geleerd hebben, doen ze alles weer.
 
Ze heeft pas een sprongetje gehad en na die sprong kon ze dus ineens zelfstandig van lig naar zitten, tijgeren en zichzelf dus optrekken en dat laatste deed ze de hele dag. Zag in de oei ik groei app dat de volgende sprong over 16 dagen weer zou moeten komen?
Weet dat het dom is..maar in ons babygroepje van allemaal dezelfde leeftijd kan onze dochter het beste woordjes zeggen en brabbelen maar loopt ze motorische achter want ze kan niet kruipen, optrekken wilt of kan ze ineens niet meer en word daar ineens zo onzeker van! Vergelijken mag je nooit doen..maar toen ze ineens kon optrekken en nu ineens (doet) lijkt dat ze het vergeten is hoe ben ik daar een beetje onzeker over geworden.. 
 
woensdag naar het CB dus dan kunnen ze evt extra check doen voor haar beentjes en heupjes.
 
Groetjes 
peetje 
 
Terug
Bovenaan