Baby 11 maanden wil geen avondeten meer!

<p>Hoi iedereen,</p><p>Onze grote man van 11 maanden wil sinds twee weken amper avondeten. Heb van alles al geprobeerd: het meer te pureren, variatie wisselen, zelf maken of uit een potje enz. Hij neemt twee happen en dan is hij er klaar mee. <br />Heeft er iemand een tip??</p><p> </p>

Geef je hem altijd met een lepel eten? Anders kun je ook even kijken wat er gebeurt als je hem zelf laat eten. Dit kan met een lepel of met de rapley  methode,  dus stukken eten geven ipv prakken. 

Ja, met een lepel en pasta vaak met een vork. Als ik hem deze zelf zou geven, dan zou hij ermee gaan rondzwaaien en dan beland alles op de grond. 
Rapley methode doe ik soms, alleen vaak neemt hij dan één hap en is er dan klaar mee en gooit het op de grond.
En dat te beseffen dat het altijd een hele goede eter is geweest 

O sorry ik zag je berichtje ook pas te laat. Heeft hij niet last van tanden of iets dergelijks? Mijn dochter is altijd een goede eter geweest en nog steeds, maar af en toe paar dagen niet. Soms met duidelijke oorzaak, soms ook niet. Gaat dus hopelijk bij jullie ook weer over. 

Ieder kindje heeft wel eens zo’n fase. Gewoon blijven aanbieden en geen strijd maken.
Rond die leeftijd groeien ze ook minder snel en krijgen ze door dat ze zelf een mening hebben en dus nee kunnen zeggen (of doen iig)

Hier ook altijd wat minder na ziek zijn. Kon zo nog wel een week duren voordat de eerlust terug was.

Terug
Bovenaan