Baby 11 maanden wil niet meer slapen savonds

<p>hoi allemaal,</p><p> </p><p>Mijn Zoontje is nu bijna 11 maanden, en heeft altijd heel goed geslapen. Nu heeft hij sinds een paar dagen, dat hij rond 7 uur naar bed gaat en dan wordt hij tussen half 9 en 9 uur wakker en wil niet meer naar bed! Alleen maar huilen. Er bij blijven helpt niet! Hij blijft huilen! Hij slaapt smiddags ongveer 2 uur, dit is ook zijn enige slaapje! Heeft iemand tips of is dit gewoon een fase! </p><p> </p><p>Groetjes </p>

Fase... Tenminste, dat was het bij ons! Met exact 12 maanden sliep ze opeens van 7-7, de weken ervoor waren drama, met veel wakker ‘s nachts en niet willen slapen. Hier helpt toegeven eraan vaak het beste, scheelt strijd en verdriet. Ik bracht mijn dochter wel op de normale tijd naar bed, maar zodra ik doorhad dat het drama zou gaan worden (manier van huilen, speen weggooien, zielig doen), haalde ik haar even naar beneden, zonder er heel veel extra aandacht aan te besteden. Dit leek haar ook een hoop rust te geven en, zo sta ik erin, ook het vertrouwen dat als er iets is, wij er zijn. Ze ging uit zichzelf dus ook gewoon wel weer slapen en nu al ruim een maand een baby die ik wakker in bed kan zetten ‘s avonds en zelf heerlijk gaat slapen.

Hier was t rond de 11 maanden ook een paar weken groot slaapdrama. Slaapregressie en sprong komen samen. Was hier ook van de een op andere dag over. Verder hebben wij ook niet afgeweken van t normale ritme. Alleen af en toe even naar zijn kamertje en een aai over zijn bolletje. En misschien ook nog tandjes? Dat was bij ons ook nog eens. Kortom heel cliché: t gaat weer over;) succes!

Hier een dochter van 11.5 maand en hetzelfde verhaal. Sommige avonden gaat het goed en hoef ik er 'alleen'  Maar naartoe voor een speentje 4x... andere avonden wordt ze na een uurtje wakker en vertikt ze het idd om weer te gaan slapen. Ze gaat continu staan en huilen.
Ik geef dan 90cc extra melk in bed en soms slaapt ze daarna weer. Soms ook niet, maar dan haal ik haar eruit en leg ik haar een uurtje later weer op bed. Dan gaat ze lief slapen. Ik doe het liever zo dan haar een uur lang laten huilen. Dit werkt voor ons goed! Zoek je eigen weg erin. 
Ik herken dit ook nog van mn oudste dochter,  rond de 13 maanden was het voorbij.. maar toen begon het dromen s nachts, dus het is altijd wat ;)

Oke, hopen dat het idd een fase is! 
Wij halen hem er idd ook uit, maar gaat echt pas naar 2 2.5 uur weer slapen! En drinken of iets helpt niet! We wachten maar gewoon tot het weer voorbij is! 
En het is idd altijd wat ?

Terug
Bovenaan