Baby 11 maanden wil niet meer slapen

<p>Hoi allemaal,</p><p>ons zoontje van 11 maanden is altijd een makkelijke slaper geweest, tot een aantal weken geleden.</p><p>Hij wil savonds niet meer gaan slapen. We houden altijd hetzelfde ritueel aan. Douchen, flesje en naar bed. Nu is hij gewoon klaarwakker. Doet nog een middagdutje rond de klok van 12 uur, dat heeft hij ook nodig. We hebben al van alles geprobeerd. In bedje leggen en laten huilen (huilt dan gewoon heel hysterisch uren achter elkaar en dat is echt niks overdreven). </p><p>Naast het bedje gaan staan / zitten / liggen. Niks helpt. Als hij huilt, speentje terug in de mond doen en zonder iets te zeggen helpt ook niet.</p><p>Help! Wie heeft er tips..</p>

Hier ook gehad. Ik maak nu een flesje met die granen er in. Leg hem in bed na 20 min als hij nog mocht huilen pak ik hem en geef ik nog wat fles..  bij ons is het 9 van de 10x honger. Ook al eet hij goed over de gehele dag

Mijn dochter is wat ouder (21 maanden) maar had precies hetzelfde vanavond en gisteravond. En tijdens haar middagslaapje ook. Paniek zodra ze haar bed ziet! Ze heeft dit eens in de zoveel weken/maanden. Het is de afgelopen 4 maanden ofzo goed gegaan en ineens komt dit weer om de hoek.
Ik vind het ook zo moeilijk. Heeft ze gedroomd en daarom bang? Is het uitproberen? Er is niks geks gebeurd de laatste tijd en haar ritme is hetzelfde als anders. 
Ernaast zitten helpt hier ook juist niet. Slapen in donker/licht maakt ook geen verschil.
Na een half uur vind ik het zó zielig.. dan leg ik haar in ons bed en ga ik erbij liggen. Dan kalmeert ze wel. Ik ga niet met haar naar beneden. Ze moet wel weten dat het slaaptijd is. Na 10 minuutjes in ons bed gaat ze terug naar haar eigen bed. Dan is het vaak nog even mopperen (maar niet meer zo paniekerig) en dan slaapt ze wel.
Uren laten huilen is in mijn ogen niet de oplossing. Eruit halen misschien ook niet, maar ik kan haar écht niet langer dan een half uur laten huilen... dat vind ik al heel lang.
Maar mijn dochter heeft dit dus ook af en toe. Duurt meestal een weekje en dan gaat het weer een poosje goed. Geen idee waar het vandaan komt en of ij juist handel, maar voor ons werkt dit het beste!

Mijn zoontje heeft dit pas ook gehad. De eerste 2 avonden heb ik net zo lang op zn kamer gezeten, over zn bol aaien, tot ie diep in slaap was en sliep dan ook door. Daarna 2 nachten toch op de bank geslapen samen en sliep ie meteen. De 5e avond weer in bed gelegd en sliep weer meteen, en door. Uit bed halen word meestal niet aangeraden, maar blijkbaar had ie het nodig bij mij te slapen. Nou weer alles goed.  

Hopelijk is dit een periode dan ?
Ik vind huilen indd zo lang ook niet de oplossing. Honger is het niet, we hebben wel eens extra aangeboden maar dat drinkt hij dan niet op.

bedankt voor jullie berichten! Zo fijn om ervaringen uit te wisselen !!

Mijn zoontje had hier vorige week weer n paar avonden last van. Zo af en toe heeft hij ook weer ff zo’n fase.
Vorige week had ik t idee dat hij, ondanks dat hij kapotmoe was, hij t gewoon te gezellig vond nog beneden bij ons. We zaten lekker te tutten op de bank, zijn ogen vielen zowat dicht, dus naar boven, maar eenmaal in bed bedacht hij zich dat dit ook weer niet de bedoeling was.
Zette t meteen op n schreeuwen. Ik heb t speentje weer gegeven, aai over de bol en weggelopen. Begon meteen weer te huilen/schreeuwen/krijsen. Na n paar minuten weer terug. Stond rechtop in bed, weer teruggelegd, speen gegeven, aai over de bol en weggelopen. Dit telkens opnieuw. Na n keer of 3/4 gaf hij t op. Er zijn ook tijden geweest dat het vaker was dan die 3/4 keer. Veel vaker.....?

Het kan dus ook zijn dat ie gwoon nog geen zin heeft om naar bedje te gaan en nog heel graag bij jullie wil blijven, ondanks dat hij wel ontzettend moe is!

Terug
Bovenaan