Baby 11 maanden wordt veel vaker wakker snachts voor fles

<p>Hallo,</p><p>Mijn dochter van nu 11,5maand wordt sinds 2weken opeens erg vaak wakker en wilt dan een flesje drinken.</p><p>normaal sliep ze ook nooit door maar kwam ze 1x in de nacht voor een flesje.</p><p>nu is het echt om de 3 uur.</p><p>nu weet ik dat ze 2 tandjes heeft die door willen komen.</p><p>wie heeft zoiets ook meegemaakt en waar ligt dit toch aan?</p><p>is het een ontwikkelingsfase?</p><p>ik weet het niet meer, behalve dat ik echt op raak.</p><p> </p><p>alle tips adviezen en ervaring zijn welkom.</p><p> </p><p>groet Sanne</p>
 
Wat vervelend joh! Mijn dochter is even oud en dit is inderdaad een lastige fase voor die kleintjes. Vaak tanden die doorkomen, sprong in mentale ontwikkeling (zie oei ik groei app), en slaapregressie rond 12 maanden (https://www.dekinderslaapcoach.nl/slaapregressie/). Ik heb niet echt tips, het is zwaar! Maar mijn mantra is het is een fase...... 
 
Laatste fles 1 standje ophogen (18.00u avondprak en 20.00u fles 210/7 doen wij hier) als ze snachts wakker word is dat verholpen met wat water/ranja te laten drinken(niet uit bed halen gewoon zoals ze ligt) speen en knuffel en dan valt ze weer in slaap. Is ook 11 mnd en ze word al dik 2 maanden heel vaak ‘wakker’ snachts. Ff bovenstaande kost nog geen 30 sec en dan kun je zelf ook weer slapen. Ze hoeven met deze leeftijd echt geen nachtvoeding meer. Maar dorst/droge keel kan wel natuurlijk. Probeer t maar eens uit, ??
 
ik zou op deze leeftijd idd een flesje water/sap geven en geen melk meer. Dat hebben ze echt niet meer nodig. 
Gewoon een slokje drinken in bed en weer weggaan. Op dezs leeftijd gaat je kindje ook ern beetje uitproberen of mama altijd komt s nachts en wat ze voor elkaar krijgt. Het is echt niet altijd honger!
 
Terug
Bovenaan