Baby 11 mdn wil geen ochtendslaap doen

<p>Hi allemaal,</p><p>Ik heb jullie tips nodig!</p><p>Mijn zoontje van 11 maanden wil sinds een dikke week zijn ochtendslaapje niet meer doen. Zelfs als ik zeker weet dat hij moe is. </p><p>Ik merk dat hij er echt nog niet aan toe is om dit slaapje te skippen.</p><p>Heeft iemand tips of ideeën hoe we dit het beste kunnen oplossen?</p><p>Alvast bedankt!</p>

hoe laat gaat hij naar bed?
ik ging in die tussen periode altijd of een blokje om (wel wakker houden!!) of afleiden door te spelen. 
in het begin betekende dit dat we al tegen 11u aan de 'lunch' zaten en dan naar bed.( of snel een bakje yoghurt als ze echt moe waren)
maar dit kan je dan steeds een beetje rekken als het  goed gaat.
het zijn vaak overgang fases waarin ze soms 1 soms 2 slaapjes doen.
even pittig maar met een beetje geluk gaan ze 3uur slapen.  dus dat is wel lekker! het kan zijn dat hij in het begin maar 1.5uur slaapt, probeer hem dan nog een blokje te laten slapen of ga smiddags even blokje om (of met de auto) voor wat extra rust momentjes. 
succes 

Hi! 
Mijn kinderen hebben sws altijd maar 1 middag slaapje boven in hun bed gedaan. 
Mijn dochter van nu 9 maanden slaapt ook echt meestal nog maar 1x per dag, snachts en smiddags slaapt ze wel langer natuurlijk. En voorheen deed ze dan nog in de ochtend en na middag een klein dutje in mijn armen, kinderwagen, box etc. 
Als je het voorlopig wel nog erin wilt houden zou ik hem proberen extra uit te putten in de ochtend. Boodschappen doen, even laten lopen buiten (als ie dat al kan) 
Helpen met schoonmaken, 2x de trap mee op laten klonteren etc. 
En anders misschien toch toe geven aan zijn voorkeur, ondanks dat hij er nog niet helemaal klaar voor is misschien. 
Zal niet lang meer duren voordat 1 slaapje sws voldoende voor hem is. 
Liefs

Het zal idd niet lang meer duren voor hij overgaat naar 1 slaapje. Dit is zo'n vervelend tussenfase waar je dan de doorheen moet. Ik zou niet teveel moeite doen om hem nog persé 2x te willen laten slapen als dat over een maandje toch al helemaal voorbij is. 
Hoe laat is hij wakker in de ochtend? Mijn jongste dochter is nu 11 maanden en is 6.30 wakker, slaapt van 9.30-11.00 en 14.00-15.00. Maar dat komt echt omdat ze vrij vroeg wakker is in de ochtend, om 9.30/10.00 is ze écht moe. 
Mijn oudste dochter ging met 13 maanden over op 1 slaapje, eerst van 11.00-14.00 en later verschoof dat naar 12.30-15.00 ongeveer. Kun je hem niet tot 11.00/11.30 wakker houden en dan 1 lange slaap proberen te laten doen? Heerlijk toch, dat hij eraan toe is! Krijg je alleen maar meer tijd en vrijheid! Ik kan niet wachten tot mn dochter zo ver is, kan je gewoon weer lekker de hele ochtend op pad!

Het zal idd niet lang meer duren voor hij overgaat naar 1 slaapje. Dit is zo'n vervelend tussenfase waar je dan de doorheen moet. Ik zou niet teveel moeite doen om hem nog persé 2x te willen laten slapen als dat over een maandje toch al helemaal voorbij is. 
Hoe laat is hij wakker in de ochtend? Mijn jongste dochter is nu 11 maanden en is 6.30 wakker, slaapt van 9.30-11.00 en 14.00-15.00. Maar dat komt echt omdat ze vrij vroeg wakker is in de ochtend, om 9.30/10.00 is ze écht moe. 
Mijn oudste dochter ging met 13 maanden over op 1 slaapje, eerst van 11.00-14.00 en later verschoof dat naar 12.30-15.00 ongeveer. Kun je hem niet tot 11.00/11.30 wakker houden en dan 1 lange slaap proberen te laten doen? Heerlijk toch, dat hij eraan toe is! Krijg je alleen maar meer tijd en vrijheid! Ik kan niet wachten tot mn dochter zo ver is, kan je gewoon weer lekker de hele ochtend op pad!

Hier was dat met 11 maanden ook. Gaan nu richting de 14 maanden en heeft er echt nog 2 nodig. We zijn wel gaan schuiven in de tijden;
6u wakker en 8:30-10/10:30 naar bed. slaapt hij tot 10, dab gaat hij rond 13u weer naar bed. Maar slaapt hij tot 10:30 dan pas weer om 14u. Slaapt in de middag nog ruim 2u.

Terug
Bovenaan