Baby 11 mnd altijd 05:00 wakker

Hi allemaal,

Ons zoontje is nooit de beste slaper geweest, het is sinds kort dat hij niet meer tussendoor snachts wakker wordt. Echter hij blijft extreem vroeg wakker, vanaf 05:00 uur begint voor hem de dag wel..

We hebben al vanalles geprobeerd, minder slaap overdag, meer slaap overdag (nu maken we hem vaak wakker), wel ernaar toe en een speen geven, niet ernaar toe en negeren, eerder naar bed, later naar bed….

Hij gaat nu rond 19:00/19:15 naar bed, slaapt dan rond 19:30. Overdag slaapt hij max. 3 uur.

Hebben jullie nog tips om hem iets langer te laten slapen? Een uurtje zou al fantastisch zijn. Gaan jullie er bijvoorbeeld uit voor een speen of neerleggen als je kleine zo vroeg wakker is (en lekker begint te kletsen)? :)

Hoop dat iemand hier de gouden tip heeft!

Liefs

Geen tip.. sterker nog, hier is onze zoon van 3,5 jaar nog altijd zo vroeg wakker! In de winter soms iets later maar over het algemeen begint de dag om 5.45. Alles geprobeerd: later naar bed, vroeger naar bed, verduisterende gordijnen, wekker met groen lichtje vanaf half 7. Niks werkt. Proberen het nu maar te accepteren... 
voor hij 18 is zal het vast beter worden ?

Wie weet helpt het om een (klein) flesje te geven? Dat hielp bij onze dochter. Klein flesje, niet (teveel) tegen haar praten en dan sliep ze vaak toch nog wel weet 1 a 2 uurtjes voordat ze echt wakker werd. Hoop dat dat ook hij jullie werkt, want 5 uur is wel echt vroeg ja.. 

Bij ons hielp een flesje ook meestal. Ze had dan gewoon echt honger. Meestal sliep ze daarna nog wel 1 a 2 uur.

Bij ons wisselt het heel erg, nu opeens meestal half 6 ( vind ik al zo'n verschil). Ik probeer hem wel altijd zo lang mogelijk te laten kletsen in bed en geef vaak even de speen in de hoop dat hij toch in slaap valt. Meestal neem ik hem 6 uur dan mee naar beneden, tegen die tijd heeft hij vaak ook zijn oudste zus wakker geschreeuwd?

Zou er zelf even niets aan de tijden veranderen, als hij nu de hele nacht doorslaapt tot 5:00 zou ik het laten zo. Hij doet het al hartstikke goed en ik zou ervoor tekenen.. wel kun je om 5:00 als je toch wakker bent van de kleine hem een flesje geven en kijken of hij dan weer 1 a 2 uurtjes slaap pakt

Terug
Bovenaan