Baby 11 mnd eczeem op hele rompje

<p>Hey iedereen,</p><p>Ons zoontje heeft over zn hele romp rode droge plekken. Ik denk eczeem, maar hij lijkt er weinig last van te hebben.</p><p>hebben jullie ervaring met goede cremes of olie die het doet verminderen? Het lijkt wel alsof zn hele huid verbrand is soms ? vind het zo sneu</p><p>Gebruik zelf altijd producten van naïf (ook de huidolie)</p>

Vsm huidzalf werkt hier heel goed tegen eczeem. 

van de huisarts heb ik een koolzaad gehad die werkt ook super( is alleen wat duurder maar werkt nog sneller) 

La roche baume is alleen bij de apotheek te krijgen zonder recept. De dermatoloog is er erg positief over. Is zonder hormonen etc.

Maar is de oorzaak van de eczeem bekend? Mijn dochter heeft er ook last van door kma. Creme (gewoon lanoline/wolvet werkt het beste hier en is het meest betaalbaar) maakt het wel beter maar zolang ze koemelk krijgt blijven de plekken aanwezig. Pas als de oorzaak weggenomen wordt gaat het eczeem ook weg. 

Wij hebben vaselinecetomacrogolcreme en koelzalf via de huisarts. De koelzalf werkt bij ons erg goed. Het is wel heel vet dus smwren het 1-2x per dag. Als het echt heftig is gebruiken we heel kort (echt maar een enkele keer) hormoonzalf tot het weer rustig is.
Mijn vriend heeft het als baby ook gehad dus bij ons is het erfelijk. Misschien een lkeertje langs de huisarts om te laten beoordelen?

Terug
Bovenaan