Baby 11 mnd maakt kat bang

<p>Hoi iedereen!</p><p>Onze kleine jongen is nu 11 maanden. Sinds dat hij meer herrie is gaan maken en zich heel snel kan voortbewegen is onze kat heel bang voor hem geworden. </p><p>Het is nu zo erg dat mijn kat, zodra hij mijn zoontje ziet al bang begint te miauwen (en zijn aanwezigheid daarmee ook weer verraad)</p><p>Zodra mijn zoontje hem dan ziet begint hij oorverdovend tegen hem te schreeuwen. Hij lijkt de reactie van de kat dan ook erg grappig te vinden.</p><p>Mijn vriend en ik vinden het vreselijk om te zien dat onze kat, die inmiddels al 8 jaar in alle veiligheid bij mij woont, zich nu zo onveilig voelt.</p><p>We hebben al geprobeerd op een rustige toon te zeggen dat hij lief moet zijn voor de poes, we hebben onze stem verheven (dat vindt hij erg grappig) en hem daarbij zelfs stevig vastgepakt (maakt ook geen indruk)</p><p>Hij blijft net zolang krijsen tot hij de kat heeft weggejaagd. Nu weet ik dat hij gewoon dol is op dieren en een reactie wil veroorzaken, maar dit is niet de juiste manier en ik vind het zo zielig voor mijn kat. Iemand ervaringen of tips?</p>
 
Wij hebben precies hetzelfde. Ook een zoontje van bijna 1 jaar en kat van 8 jaar. Hij raakt super enthousiast als hij onze kat ziet en gilt daarbij oorverdovend hard. Arme kat zijn oren doen nog meer pijn dan bij ons.
Ik laat het gewoon een gaan. Nu het mooi weer is is de kat meer buiten en overdag laten we haar en naar zolder vluchten waar ze haar eigen plekje inmiddels heeft gecreëerd.
Ik denk niet dat het zin heeft om je kindje hier op aan te spreken laat staan stevig vast te pakken want hij reageert uit enthousiastme. Weet zeker dat hij echt niet express de kat wegjaagt...
Waarschijnlijk over een half jaar ongeveer kan je het wat beter uitleggen hoe hij met de kat om kan gaan.
 
Wij hebben precies hetzelfde. Ook een zoontje van bijna 1 jaar en kat van 8 jaar. Hij raakt super enthousiast als hij onze kat ziet en gilt daarbij oorverdovend hard. Arme kat zijn oren doen nog meer pijn dan bij ons.
Ik laat het gewoon een gaan. Nu het mooi weer is is de kat meer buiten en overdag laten we haar en naar zolder vluchten waar ze haar eigen plekje inmiddels heeft gecreëerd.
Ik denk niet dat het zin heeft om je kindje hier op aan te spreken laat staan stevig vast te pakken want hij reageert uit enthousiastme. Weet zeker dat hij echt niet express de kat wegjaagt...
Waarschijnlijk over een half jaar ongeveer kan je het wat beter uitleggen hoe hij met de kat om kan gaan.
 
Het gekke is, we hebben nog een kat, maar die is niet zo onder de indruk van mijn zoontje en doet gewoon zijn ding, mijn zoontje reageert dan ook niet zo heftig op hem als op die andere kat. Waarschijnlijk omdat er geen reactie op zijn enthousiasme komt. Ik hoop dat dit snel voorbij is, ik vind het zo zielig
 
Terug
Bovenaan