Baby 11 mnd schreeuwt/gilt

<p>Mijn zoontje van 11 mnd schreeuwd/gild vreselijk bij alles wat hij doet. Het gegil is zo erg dat ik geregeld piepende oren heb, zo hoog is het geluid. Ik heb al dingen geprobeerd zoals rustig blijven praten tegen hem, hem afleiden met iets, verhaaltje vertellen maar daarna begint hij weer. Hij is heel druk met ontdekken leren kruipen, zitten, staan en proberen te praten.</p><p>Heeft er iemand tips, advies wat ik tegen het schreeuwen kan doen.</p>

Yep heel herkenbaar. Ook sinds 10 a 11 maanden en hij is nu 13 maanden. 
Ik heb er ook onderzoek naar gedaan en het met de leidsters op t kdv over gehad. Het lijkt erop alsof hij gewoon heel veel wil vertellen wat nog niet lukt. Daardoor gaat hij gillen, uit frustratie maar ook zijn manier van praten. 
Inmiddels zegt hij 5 woordjes dat helpt al. 
Je zou ook gebaren kunnen proberen. 
En wat ik inderdaad vaak doe is rustig terug praten door iets wat hij na kan doen, bijv. Ka ka ka. Dan zegt hij dat wel rustig. 

Heel veel herkenning hier ook al sinds een maand of 9. Een meisje die de hele dag door gilt soms van plezier en soms van onvrede. Kdv hoorde ik ook al 3 a 4 weken klagen want ja aan tafel moeten de kindjes stil staan en onze meid schreeuwt overal doorheen. Wat lastig is uit te leggen op deze leeftijd! Zij geven ook aan is haar manier van uiten ze wilt gewoon veel kwijt en laat haar duidelijk horen. 

zelf merk ik ook dat het met vermoeidheid erger wordt en dat is ze op het kdv toch eerder. Ach wij zeggen wel eens een echte meid want ze gilt zo hard word je bang van!

[quote quote=10353344]Het lijkt erop alsof hij gewoon heel veel wil vertellen wat nog niet lukt.[/quote]Dat merk ik hier ook, hij wil praten maar het lukt hem nog niet.

[quote quote=10353394]Kdv hoorde ik ook al 3 a 4 weken klagen want ja aan tafel moeten de kindjes stil staan en onze meid schreeuwt overal doorheen. Wat lastig is uit te leggen op deze leeftijd![/quote]Ik kreeg vrijdag commentaar in een supermarkt dat mijn zoontje zo schreeuwde, zelfs een klant liep met haar handen voor de oren lang en keek mij heel boos aan en zeggend, jemig wat schreeuwd jou kind zeg. Antwoord: Weet ik en ben er al mee bezig 

Inmiddels zijn we bijna 3 jaar verder? Hoe gaat het nu met jullie (gillende) kinderen? Mijn zoontje is nu 10 maanden en het is vreselijk. Heel hard en hoog gillen. 

Terug
Bovenaan