<p>Goeiemorgen! </p><p>Onze kleine jongen Is over een weekje 1 jaar! Nu lees ik veel op internet over een slaapregressie die rond deze leeftijd plaats vindt. Ik merk zelf dat er inderdaad iets veranderd in zijn slaap.</p><p>De afgelopen week lieten we hem in de ochtend zo lang slapen als hij wilde (1,5 uur, voor zijn doen een lang dutje) en begon daarna zijn middagdutje te weigeren, waardoor hij in de avond oververmoeid naar bed ging. Hij werd wel op zijn normale tijd van 6.15 wakker.</p><p>Na veel lezen van artikelen zijn we hem de laatste 2 dagen in de ochtend wakker gaan maken na een uur, en inderdaad, nu slaapt hij weer in de middag (gister ongeveer 1 uur en 15 min), maar wordt hij dus al rond 5.30 wakker en begint gelijk boos te huilen. Meneer is uitgeslapen en wil naar beneden.</p><p>Wat denken jullie? Ik zit namelijk te denken om hem overdag na 45min wakker te maken (zijn "normale" dutlengte), en/of in de avond wat later naar bed te brengen (19.00 ipv 18.30). Ik vermoed dat hij weer wat minder slaap nodig heeft in totaal.... iemand hier ervaring mee? Tips zijn meer dan welkom, van 5.30 moeten we geen gewoonte gaan maken?</p>