Baby 11 mnd weigert kunstvoeding

<p>hallo,  </p><p>Onze kleine lieverd weigert iedere vorm van kunstvoeding. Gekolfde melk uit een flesje is geen probleem. Als we op 100 ml 10 ml kunstvoeding geven is het ook nog wel te doen maar met alles meer wordt ze heel boos en weigert. Ik heb al verschillende merken geprobeerd en we hebben nu koemelkvrije voeding (Nutramigen). Dit omdat ik zelf geen koemelk verdraag en onze middelste dit ook niet kon verdragen op deze leeftijd. Maar nog steeds niets! </p><p>Geef ik borstvoeding met pap dan is het geen probleem maar probeer haar niet te foppen door er iets anders doorheen te gooien! </p><p>Ik moet mogelijk aan medicatie die niet samen gaan met bv dus het is echt noodzakelijk dat ik een andere optie heb. Help! Wie heeft DE tip voor ons? </p><p> </p><p>Een bezorgde moeder van drie meiden. </p>
 
Hoi! Heb je gecheckt bij een lactatiekundige of op de website van Lareb of je echt niet mag voeden? Vaak weten dokters weinig af van borstvoeding icm medicijnen en zeggen ze al heel snel dat het niet mag/kan.
Heb je bovenstaande niet gedaan dan zou ik dit aanraden. Helaas niet meteen het antwoord maar hoop dat blijkt dat je toch kan blijven voeden.
anders deze vraag op borstvoedingsforum of la leche league forum plaatsen van Facebook. Daar vind je meer tips gok ik.
 
Wat lastig dat je dochter geen kunstvoeding wil. Begrijp ik goed dat je naast nutramigen ook 'gewone' kunstvoeding hebt geprobeerd? Nutramigen smaakt namelijk inderdaad niet echt lekker.
Als je dochter goed vaste voeding eet, kun je vanaf een jaar ook gewone zuivel aanbieden. Ze heeft dan 300 ml zuivel per dag nodig. Misschien is dat een optie voor je?
Als ik je bericht goed lees, wil je zelf nog niet stoppen met de borstvoeding maar moet dit vanwege medicatie. Veel bijsluiters en artsen zijn te voorzichtig hierin, veel medicatie kan wel gebruikt worden met borstvoeding. Je zou zelf op e-lactancia (engels- of spaanstalig) of lareb kunnen kijken. Je arts kan ook contact met het lareb opnemen om advies te krijgen over de combinatie van de medicatie met borstvoeding. 
 
Moeilijk! 
Drinkt ze wel gewone koemelk? Of karnemelk of sojamelk? Want ze is 'gelukkig' bijna 1 jaar en vanaf 1 jaar is kunstvoeding niet persé meer nodig, ze redden het dan prima op 'gewone' zuivel. Ook al wil je het mischien zelf graag anders, zo te lezen heb je alle soorten voeding al geprobeerd. Als ze het echt niet accepteert, zou ik eens proberen of ze gewone melk wel accepteert en dat gaan geven. Of ze daar nu met 11 of 12 maanden mee beginnen maakt ook niet zoveel uit!
 
Moeilijk! 
Drinkt ze wel gewone koemelk? Of karnemelk of sojamelk? Want ze is 'gelukkig' bijna 1 jaar en vanaf 1 jaar is kunstvoeding niet persé meer nodig, ze redden het dan prima op 'gewone' zuivel. Ook al wil je het mischien zelf graag anders, zo te lezen heb je alle soorten voeding al geprobeerd. Als ze het echt niet accepteert, zou ik eens proberen of ze gewone melk wel accepteert en dat gaan geven. Of ze daar nu met 11 of 12 maanden mee beginnen maakt ook niet zoveel uit!
 
Wat fijn zo’n snelle reacties! Dank jullie wel! 
Ik heb niet gekeken of de medicatie echt niet mag maar ik vrees dat het advies gaat worden stoppen omdat mijn herstel niet goed gaat (mijn ziekte heeft overigens niets te maken met de zwangerschap of bevalling). Mijn lichaam kan niet beide tegelijkertijd zeg maar. Dus onze meiden hebben zo ook niet veel aan mama op deze manier en dat wil ik ook niet. 
Liefste zou ik tot een jaar voeden (ze is echt net 11 mnd) maar ik vrees dat ik dat door mijn gezondheid niet red en ben enorm blij met alles wat ik haar al wel heb kunnen geven aan bv! Dus moet ik stoppen dan kan ik het ook accepteren. 
Ze heeft nog geen koemelk gehad maar wel andere zuivelproducten zoals yoghurt, kaas en Amandelmelk. Alleen het laatste accepteert ze. Bij de andere dingen begint ze echt te kokhalzen. We hebben idd gewone flesvoeding geprobeerd. Daarna hypoallergeen, toen pep en nu dus Nutramigen. 
 
11 maanden borstvoeding is hartstikke mooi, daar mag je trots op zijn! Uiteindelijk is het natuurlijk jouw keuze; er kan geadviseerd worden dat stoppen beter is voor je gezondheid maar alleen jij neemt die beslissing. Vraag is of de borstvoeding echt zoveel invloed heeft op het herstel, moeder zijn van 3 (jonge?) meiden kost ook veel energie! Ik vraag me af hoeveel invloed borstvoeding op je herstel zal hebben, zeker nu je dochter al 11 maanden is en misschien al niet meer zoveel voedingen drinkt?
Je zou nog een consult met Stefan Kleintjes kunnen overwegen, hij is kinderdiëtist en lactatiekundige. Ik denk dat hij je goede adviezen kan geven over volwaardige voeding als je kindje geen koemelk(producten) wil eten. Hij werkt in Groningen maar doet ook consulten via e-mail en skype.
 
 
Terug
Bovenaan