Baby 11 week terug van 5 na 6 flessen.

<p>Hallo allemaal, onze dochter 11 weken oud en 4,5kg nu ( uitgerekende datum is ze 9 week. Ze was een Neo baby maar gaat nu de goede kant op. Sinds vorige week werd ze verkouden na HA alles was goed zoutoplossing voor neusje gekregen. Sinds maandag dronk ze amper. Dus snachts maar bij gevoed weer. Ze zat op 5 flessen 600/650cc sliep snachts van 11:30-04:30 maar nu komt ze dus weer snachts rond 03:30 en drinkt ze 100cc ze doet dus die 600/650 cc nu weer in 6 flessen. Ze heeft echt honger. Iemand tips om weer na 5 te gaan en doorslapen te bevorderen? </p>
 
Tja, weinig aan te doen. Dat kindjes eenmaal doorslapen betekent niet dat ze het altijd blijven doen. Het gebeurd juist vaak dat kindjes eerst een poosje doorslapen en idd vanaf 3 maanden ineens niet meer. 
Ik heb een dochter van bijna 2 jaar, zij sliep door met 8 weken.. en met 12 weken ineens niet meer. En totdat ze 9 maanden was, heeft ze maar een enkele nacht doorgeslapen. Wat ik ook probeerde (fles ophogen, pap erin, huilen negeren, speentje geven etc) niks hielp. Ze moest gewoon drinken s nachts.
Mijn jongste dochter is 4 weken oud en slaapt natuurlijk nog niet door. Maar nu weet ik ook dat het best normaal is als ze dat pas op latere leeftijd doen en doorslapen met 8 weken is eerder uitzondering dan regel! 
Dus accepteer het maar gewoon en geef een beetje melk s nachts.. dat is voor jou én je kindje de meest relaxte oplossing ;) 
En hopelijk slaapt ze gauw weer wat langer door, maar ga er maar vanuit dat je het eerste jaar nog veel gebroken nachten hebt!
 
Hallo cvb, dank je! Weet ook stiekem wel dat het tijd nodig heeft maar die 5 flessen waren voor mama haar nachtrust iets beter Hihi. Goed om te weten dat jet nog kan duren succes met jullie 2e kleintje! 
 
Misschien proberen om de avond fles wat meer te geven? En mocht ze snachts komen dan een kleiner fles te geven dan 100cc
En zoals gezegd, het kan nogal wisselen met doorslapen.. maar snap goed dat het je kan opbreken als je net lekker gewend was dat ze doorsliep! ;) 
 
Terug
Bovenaan