Baby 11 weken, onrustig en geen ritme

<p>Hi ladies,</p><p> </p><p>sinds 11 weken ben ik moeder van een prachtig maar oh zo alert en onrustig jongetje. We grappen wel eens dat hij FOMO (fear of missing out) heeft maar op sommige dagen, zoals nu, zit ik met de handen in het haar. Tot een paar weken geleden was het simpel. Iedere 4 uur een voeding. In de nacht zat er wat langer tussen.</p><p>sinds kort is het ritme ver te zoeken. Hij slaapt vrijwel nooit meer tot aan de volgende voeding. Het inslapen gaat goed maar meestal wordt hij na 1,5 tot 2 uur al weer wakker. Geen honger want vaak huilt hij niet eens maar hij ligt met grote ogen om zich heen te kijken in bed.</p><p>Soms krijg ik hem weer in slaap, vaker niet.</p><p>wie herkent dit? En hoe hebben jullie dit aangepakt?</p><p>Ik kan hem niet 2 uur wakker houden tot aan de volgende voeding. Na een uur is hij namelijk weer moe. In bed lagen liggen voelt ook zielig als hij zo wakker is en vaak gaat hij uiteindelijk dan wel huilen.</p><p> </p>
 
Wat een zoektocht naar wat werkt met zo'n kleintje hè.
4 uur tussen de voedingen is zeker op die leeftijd best lang. Misschien kun je hem wat vaker aanleggen? 
Het klinkt als heel normaal babygedrag. Ritme is op deze leeftijd vaak nog ver te zoeken. Als je iets gevonden denkt te hebben wat werkt gooit hij alles weer om. Probeer zoveel mogelijk met je kindje mee te gaan, dat is voor hem het prettigst. En accepteren dat er nu nog geen ritme is en dat ook niet hoeft, kan jou ook wat rust geven.
Als hij onrustig is maar niet wilt slapen, wil hij misschien gewoon bij jou zijn. Een draagdoek of draagzak kan dan fijn zijn.
 
 
Hi,
Zou het een sprong kunnen zijn? Mentale sprong 3 is rond 12 weken en dan is ritme etc ver te zoeken. Mijn zoontje zit nu in sprong 4 en tot gister heeft hij slaapjes over geslapen, soms flesjes overgeslagen en of niet leeggedronken. Helaas kunnen de kenmerken van een sprongetje steeds heftiger zijn, maar na een sprongetje is er een mooi resultaat, namelijk.... nieuwe vaardigheden die hij je vast gaat showen!  
Succes! 
 
Je kindje wordt ouder en slaapt niet meer uren tussen de voedingen! Is heel normaal ;) Een slaapje van 1.5 a 2 uur is echt al heel lang.
Knap dat hij 4 uur tussen een voeding red, mijn dochter van 9 weken drinkt echt nog elke 3 uur. En s nachts meer dan 4 uur ertussen is ook echt heel goed hoor! Er zijn hier nachten dat ze om 23.00-2.00-6.00 drinkt :( 
Het geeft toch niet als hij een uur voor zn voeding weer in slaap valt? Hij wordt wel wakker als hij honger heeft. Of dat nou na 3.5 of na 4.5 uur is, maakt toch niet uit? Je hoeft echt nog niet op vaste tijden te voeden. Ik kijk hier elke dag hoe het loopt, de tijden waarop ze drinkt is heel afhankelijk van de tijden waarop ze s nachts drinkt.
Mijm dochter slaapt soms van voeding tot voeding, maar soms slaapt ze maar 45 minuten tussen een voeding. Het gebeurt ook wel eens dat ze vlak voor de volgende voeding weer in slaap valt. Ik zie dan wel wanneer ze wakker wordt en dan geef ik de fles. Ik kijk helemaal niet naar vaste tijden en vind ook niet dat ze 2 uur Of meer MOET slapen. Ze hebben dat gewoon niet altijd nodig!
Ik heb nog een dochter van bijna 2 jaar. Toen zij klein was, maakte ik me ook.altijd druk om haar schema en probeerde ik wanhopig s avonds rond 23.00 uit te komen voor de laatste fles. Nu laat ik dat veel meer los en het regelt zichzelf eigenlijk altijd wel.
Dus volg gewoon je kindje hierin. Wakker is wakker, en honger is honger!
 
Ik zit ook met mn handen int haar! Zat net gewoon mee te huilen met mn zoontje van 11 weken! Hij drinkt ineens weer om de 3u, slaapt slecht, drinkt soms maar 80 cc per keer!! Wel lijkt hij wat nieuwe dingen te kunnen, dus mijn hoop staat op n sprong en dat t gauw weer over is.. maar na 1.5 week n onrustige baby die veel huilt slecht drinkt en slecht slaapt, zit ik er zelf okk n beetje doorheen..
 
Terug
Bovenaan