Baby 11 weken onrustig en slaapt slecht

Hoi allemaal,

Ik ben na 11 weken op zoek naar wat herkenbaarheid en ook wat tips. Soms kan ik mij zo eenzaam voelen..

Mijn lieve baby is nu 11 weken oud en overdag is hij erg onrustig als het over slapen gaat. In mijn armen lukt het prima nadat hij 15 min heeft gehuild, maar (ingebakend) wegleggen in zijn bedje lukt gewoon niet. Dan is hij binnen een paar minuten weer wakker en huilt hard, dus weer oppakken. Uiteraard vind ik het niet erg dat hij veel in mijn armen slaapt, maar ook ik moet even eten, naar de wc, wassen doen, schoonmaken etc. In de draagzak wil hij ook niet. Ik weet dat alles een fase is, maar het is soms zo moedeloos om weer een dag op de bank door te moeten brengen met een baby die alleen in je armen wilt slapen. Natuurlijk wandelen we ook buiten en valt hij soms ook eventjes in slaap.

De avonden zijn precies hetzelfde en het gekke is dat hij wel rond 22:30 rustig wordt en in zijn bedje slaapt (als ik hem in slaap heb gewiegd anders geen succes) en daar wel enkele uren slaapt. Ik snap gewoon niet waarom het overdag/avond dan niet wil lukken.

Ik merk aan hem dat hij ook nog last kan hebben van zijn darmen; overstrekken, veel lucht, maagje/darmen die geluid maken zowel overdag als in de nacht. Ik dacht dat de piek zo rond de 6-8 weken was, maar hier nog steeds aan.

Ik zoek vooral wat herkenbaarheid en hoop op wat tips. Al ruim 9 weken loop ik hele avonden wiegend door de kamer. Alvast bedankt.
 
Beste Gebruiker10423118,

Dit is heel herkenbaar. Om te voorkomen dat je kind weer wakker wordt na het neerleggen, wachten tot er 20 minuten voorbij zijn, niet eerder. Na 20 minuten begint het diepste gedeelte van de slaapcyclus. Dat deel duurt ook niet heel lang.
Als je baby 3 kwartier aan 1 stuk slaapt, heeft hij een volledige cyclus te pakken. Soms is dat het hoogst haalbare. Maar het wordt uiteindelijk beter.
Probeer wel iedere week een keer, of hij al zelf slaapt.

Tegen krampjes zijn er diverse dingen te doen. Een speciale buik massage, fietsen met de beentjes, de beentjes draaien gezamenlijk, de rug tegen je borst houden en de beentjes omhoog, met gekromd ruggetje, om ruimte te geven aan scheetjes. En bij de drogist verkopen ze ook krampjes spul, werkt voor 50% van de baby's. Voor onze dochter werkte dat goed, maar er zijn ook mensen die sterker spul in Duitsland bestellen.

De draagzak werkte bij ons ook geheel niet, te hoge spierspanning waardoor de beentjes niet ver uit elkaar gingen. Daar heeft ze fysiotherapie voor gekregen.
Voor ons waren een schommelstoel en de kinderwagen een uitkomst.
Bij het vast houden, baby met buikje op onderarm, kin ondersteunen met hand van diezelfde arm. Dat brengt verlichting aan het buikje.

Het gaat ooit over, niet vandaag, niet morgen, maar het gaat over!
 
Misschien is na laten kijken door de fysio geen gek idee. Kan zijn dat iets niet fijn voelt en daarom het slapen niet goed gaat?
 
Terug
Bovenaan