Baby 11 weken overdwars en slaapzak

<p>Hi dames!</p><p>Ik heb een baby van 11 weken die vorige week drie dagen achter elkaar 5.5 uur doorsliep in haar co sleeper.</p><p>Wij hebben haar sinds gister in een ledikant laten slapen, eerst in de ochtend even en in de middag - dat ging prima en ze sliep 1.5 uur in haar Puckababy inbakerzak. Nog steeds slaapt ze op onze kamer. </p><p>Echter werd ze vannacht na 3 uur slapen wakker en vonden we haar vannacht overdwars. Ze kwam daarna erg slecht weer in een diepe slaap.</p><p>Ik laat haar nu slapen in een slaapzak omdat ik bang ben dat ze onder de dekens komt, maar nu word ze weer wakker van haar eigen armpjes..</p><p>Heeft iemand tips?</p><p>Lieve groet</p>

Tja het kan ook gewoon geluk zijn dat ze toevallig 3x achter elkaar 5.5 uur doorsliep. Dat hoeft niet gelijk elke nacht zo te zijn... 
Leg je haar nu in de nacht ook in het ledikant? Zolang ze nog lekker in de co sleeper past zou ik de overstap naar het ledikant nog niet maken. Mijn dochters sliepen tot 5.5 maand heerlijk in de wieg. Veel fijner dan zo'n ukkie in een ledikant vind ik persoonlijk. 
Je kan prima een dekentje gebruiken hoor, babydekens zijn speciaal voor baby's en daar stikken ze echtniet zomaar in. Is heel wat anders dan een dekbed. Mijj meiden sliepen vanaf geboorte onder een deken, alleen in een slaapzak vind ik zo koud en kil...

@cvb haha grappig!
Hier dus vanaf dag 3 een slaapzak en geen deken meer gebruikt! Mn zoontje trok zn benen op, strekte en weg was zn deken. Huilen omdat het te koud was!
Dus wij zijn team slaapzak ? En nog heeft hij een hekel aan dekens, soms bij ons in bed op zondag ochtend maar onze deken hoeft hij echt niet! ?

Je kunt ook inbakeren in een grote hydrofiele luier.
Onze dochter slaapt vanaf dag 1 in haar eigen bedje op haar eigen kamer. Ze is morgen 11 weken en een paar weken terug vond ik haar ook overdwars bovenin haar bed. Slaapzak gekocht, lakentje strak instoppen en op een enkele keer na nu geen problemen meer. Doorslapen doet ze sowieso al langer 

Toen onze zoon begon met overdwars in bed liggen kregen wij van de opvang de tip om het uiteinde van de slaapzak onder het matrasje te vouwen. Inmiddels is hij sterk genoeg om het er weer uit te trekken en zich om te draaien, maar dit heeft een aantal maanden goed gewerkt.. 

Dankjewel voor de tips! Wij hebben een Puckababy maar zal even kijken of dat werkt. Helaas slaapt mevrouw sinds ze een slaapzak heeft slechter en komt se slecht in slaap :( hopelijk went het vanzelf..

Terug
Bovenaan