Baby 11 weken schrikt heel erg uit het niks

<p>Onze dochter van 11 weken heeft sinds een paar dagen 1 a 2 keer per dag een enorme schrik reactie uit het niks, ze ligt gewoon in de box of doomoo of zit zelfs bij je en gaat echt keihard krijsen. Ze is gelukkig binnen een paar minuutjes weer gekalmeerd maar we vinden het heel zielig. Wat kan dit zijn?</p><p>Ze heeft sinds dit aantal dagen ook een huil uurtje savonds wat ze eigenlijk voorheen niet had. Wel eventjes wat huilen maar niet zo als nu. Lees wel wat over sprongetjes en dat ze een nieuwe fase ingaan en dat het dit kan zijn. Ze kunnen zich natuurlijk maar op 1 manier uiten. </p><p>Maar dat schrikken vind ik toch wel wat zorgelijk... mijn man stond de laatste keer zelfs bij haar wat tegen haar te praten en ze begint ineens heel hard te krijsen.</p><p>Groetjes Kaatje</p>

Heey! Mijn dochter heeft dit ook een paar weken gehad, dan lag ze gewoon op dr speelkleed met de babygym of in de box en dan verstijfde ze ineens alsof ze heel erg schrok en dan keihard huilen, we zijn nooit te weten gekomen wat dat geweest is en na een tijdje was het over. Het huilen savonds heeft ze nooit gedaan, maar  je hoort veel mensen over het huiluurtje voor bedtijd, alsof ze dan de dag moeten verwerken. 

Ik weet wat het is? 
Rond de 10 weken worden kinderen zich goed bewust van hun omgeving. Soms kan alles dan ineens heel onzeker aanvoelen en heel hard binnenkomen. Voor ons is het allemaal heel normaal maar stel je maar een voor dat je 12 maanden in een coma he t gelegen en ineens ben je helemaal bij bewust zijn. Alles komt op je af en je hersenen moeten al die prikkels constant verwerken. 
Mijn dochter had dit ook en weet je wat hielp! Een hemeltje boven haar box of een lekker rustig plekje op de bank. Zo ziet ze de kamer niet ineens helemaal maar wel een klein deeltje ervan.

Ik weet wat het is? 
Rond de 10 weken worden kinderen zich goed bewust van hun omgeving. Soms kan alles dan ineens heel onzeker aanvoelen en heel hard binnenkomen. Voor ons is het allemaal heel normaal maar stel je maar een voor dat je 12 maanden in een coma he t gelegen en ineens ben je helemaal bij bewust zijn. Alles komt op je af en je hersenen moeten al die prikkels constant verwerken. 
Mijn dochter had dit ook en weet je wat hielp! Een hemeltje boven haar box of een lekker rustig plekje op de bank. Zo ziet ze de kamer niet ineens helemaal maar wel een klein deeltje ervan.

Terug
Bovenaan