baby 11 weken slaapt alleen op arm

<p>Onze dochter van 11 weken slaapt overdag alleen op mijn arm als ik haar wieg. Ik kan haar niet wakker weg leggen. Nou zijn er verschillende methodes ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb het boek baby in droomritme gekocht en probeer nu een slaapritueel in combinatie met signalen opvangen en dan op tijd in bed leggen. Zijn er moeders die dit is gelukt? En hoe deed je het? Weg leggen, troosten als ze gaat huilen? Als ze stil is weer weg leggen? Net zolang tot dat ze slaapt? Hoelang duurde het de eerste keer? Andere methode is laten huilen zijn er moeders die dit hebben gedaan? Hoelang duurde dat? </p><p>Hopelijk lukt het haar snel zelf in slaap te vallen.</p>

Ik had ook een moeilijke slaper, draagdoek nonstop zeg maar. Maar het werd snel beter! Ze moest naar de opvang dus had ook geen keus. Thuis legde ik haar op dr buik (ze kon haar hoofd draaien en heb een babyfoon met camera), wat erg hielp. En een fijn speentje. Huilde ze, dan ging ik na 5 min even kijken. Aai over dr rug, en weer alleen laten. Nu, met bijna 10 maanden, gaat dat nog steeds prima. Ze slaapt op het 234 systeem. Dus 2 uur na wakker worden naar bed, dan 3 uur na wakker worden en dan 4 uur erna. Werkt prima. Bij gejengel troost ik, maar raakt ze echt overstuur, dan pak ik haar uit bed. Nu geldt hier wel dat dat eigenlijk nooit zk is. Maar ik kan mn meisje niet overstuur laten, sat vind ik zo sneu.. Succes iig en hoop dat t snel beter gaat! 

Ik ben net begonnen met mijn zoontje van bijna 5 weken. Nog geen duidelijk succesverhaal dus hier, maar bij ons lijkt het te werken met een liedje (gezongen of zo’n muziek ding met zo’n touwtje). Onze zoon sliep ook alleen in op de arm en dat lijkt ons op den duur geen goed iets dus vandaar dat wij zijn begonnen met zn bedje. Wat ik nu doe als ik hem naar bed breng is:
- Gordijnen dicht met hem op de arm 
- Inbakeren op het aankleedkussen
- In bed leggen
- Hand op zn buikje en hem beetje heen en weer ‘wiebelen’ met muziekje op de achtergrond. Dit blijf ik herhalen, tot ik op een gegeven moment stop met wiebelen en weer wat later mijn hand weghaal. Hij is dan vaak al wel in lichte slaap. Muziekje laat ik dan nog even aan, en uiteindelijk ga ik weg.
Het doel is natuurlijk weg te kunnen gaan gewoon, met dat muziekdoosje aan bijvoorbeeld, zonder gewiebel en gedoe. Maar het wordt al steeds korter en hij lijkt steeds beter te begrijpen wat de bedoeling is. Misschien dus ook zoiets proberen?

Oh en onmisbaar hier: achtergrondsound van white noise! Ik zet een bluetooth speaker in zijn kamer en zachtjes van dat soort geluiden aan (zijn ook afspeellijsten van op bijv YouTube of spotify). Vindt hij rustgevend.

Ons zoontje moppert/huilt vaak een minuut of 10 voordat hij gaat slapen. Dat is eigenlijk altijd al zo geweest, behalve dan als hij bij een van ons in slaap viel op de arm/aan de fles. Het baby in een droomritme boek, werkte hier helaas niet. Sommige kindjes hebben het nodig om eventjes te huilen. Ik schaar het maar onder prikkelverwerking/even woelen. 

Ik maakte me ook erg druk om dat zoontje niet zelfstandig in slaap wilde vallen overdag. Wat hier geholpen heb is babynestje in ons bed leggen, bij vermoeidheid signalen erin leggen het schemerdonker maken en ernaast gaan liggen. Baby niet aankijken en af en toe speen erin terug stoppen. Aan het begin duurde het heel lang voor hij in slaap viel, dit duurde steeds korter en nu kan ik ook gewoon weg en blijf hij slapen, kan hem dus ook in de box of eigen bedje wegleggen tegenwoordig. Als ie maar op het juiste moment weg gelegd word, slaperig maar niet te. 

Ik heb gelukkig 2 kinderen die super makkelijk (en veel) slapen. Maar de keren dat ze onrustig zijn geef ik ze de speen en leg een knuffeltje op het voorhoofd/ogen. En ze liggen altijd in een Puckababy slaapzak.

Terug
Bovenaan