<p>Mijn zoontje is nu 11 weken en we lopen nogal tegen wat dingen aan qua slapen:</p><p>- als ik hem naar bed ga brengen wanneer ik vermoeidheidssignalen zie wordt hij boos zodra ik hem inbaker. Hij zet zich tegen me af als ik hem optil en moppert. Zou dit betekenen dat ik hem te vroeg of te laat in bed leg?</p><p>- ik leg hem moe maar wakker in zn bedje, maar hij maakt zichzelf weer helemaal druk door geluiden te maken en wild te bewegen. Ik krijg hem alleen in slaap door hem te wiegen en zo goed als slapend weg te leggen, maar dan wordt hij wel na 45 minuten nog moe wakker en komt niet meer in slaap</p><p>- ‘s Avonds is hij erg actief en krijgen we hem met geen mogelijkheid in bed, pas vanaf een uur of 11. Daarvoor hooguit voor een hazenslaapje maar zeker niet voor de hele nacht. Uiteindelijk slaapt hij dan ‘s nachts wel goed door.</p><p> </p><p>Tips zijn zeer welkom, we zien hem steeds vermoeider raken en daardoor is hij vaker chagrijnig dan vrolijk. Heel frustrerend.... </p><p> </p><p>(We bakeren hem overigens al in, proberen rust en regelmaat voor hem te creeeren, hebben een vast bedtijd ritueel en zijn ons bewust van de wakkertijden).</p>