Baby 11 weken slaapvragen

<p>Mijn zoontje is nu 11 weken en we lopen nogal tegen wat dingen aan qua slapen:</p><p>- als ik hem naar bed ga brengen wanneer ik vermoeidheidssignalen zie wordt hij boos zodra ik hem inbaker. Hij zet zich tegen me af als ik hem optil en moppert. Zou dit betekenen dat ik hem te vroeg of te laat in bed leg?</p><p>- ik leg hem moe maar wakker in zn bedje, maar hij maakt zichzelf weer helemaal druk door geluiden te maken en wild te bewegen. Ik krijg hem alleen in slaap door hem te wiegen en zo goed als slapend weg te leggen, maar dan wordt hij wel na 45 minuten nog moe wakker en komt niet meer in slaap</p><p>- ‘s Avonds is hij erg actief en krijgen we hem met geen mogelijkheid in bed, pas vanaf een uur of 11. Daarvoor hooguit voor een hazenslaapje maar zeker niet voor de hele nacht. Uiteindelijk slaapt hij dan ‘s nachts wel goed door.</p><p> </p><p>Tips zijn zeer welkom, we zien hem steeds vermoeider raken en daardoor is hij vaker chagrijnig dan vrolijk. Heel frustrerend.... </p><p> </p><p>(We bakeren hem overigens al in, proberen rust en regelmaat voor hem te creeeren, hebben een vast bedtijd ritueel en zijn ons bewust van de wakkertijden).</p>

Ze komen vaak rond n vaak rond 3-4 maanden op een leeftijd dat ze zich niet meer fijn voelen met inbakeren. Gezien het rollen waarschijnlijk ook niet lang meer duurt zou ik lekker afbouwen! Ze willen soms wat meer vrijheid tegen die tijd. Je kan ook liggen of op de zij wel werkt dat ging hier toen wel dan hebben ze toch nog niet teveel last van de lost wapperende armpjes. 

Klinkt allemaal als heel normaal baby-gedrag ;) Maak je geen zorgen! 
Je zou eens kunnen proberen het inbakeren langzaamaan af te bouwen. Binnenkort gaat hij draaien en mag je niet meer inbakeren, dus je kunt beter al wat eerder beginnen om dat af te bouwen.
Mijn 2 dochters sliepen de eerste 3-4 maanden eigenlijk altijd op schoot of in de box/wagen/babynestje. In bed lukte gewoon niet. Na een maand of 4 was dat ineens voorbij en wilden ze juist alleen nog maar in bed slapen. Ik geloof niet dat je een kleine baby al kunt verwennen met slapen op schoot ofzo. Ze gaan écht vanzelf aangeven wanneer ze klaar zijn voor hun bed. Geen enkel kind van 1 jaar oud slaapt nog in de box of op schoot hoor ;) 
En de avonden.. ook heel normaal. Hier gingen ze ook pas rond 4-5 maanden op een 'normale' tijd naar bed (tussen 19.00-21.00) Daarvoor was het ook altijd pas rond 23.00 en lagen ze de hele avond veel op schoot en deden ze soms een powernapje. Ook dat gaat voorbij, maar vroeg is dus allemaal echt niet gek. Je baby is een heel normale baby denk ik zo en heeft jou gewoon nodig!

Klinkt allemaal als heel normaal baby-gedrag ;) Maak je geen zorgen! 
Je zou eens kunnen proberen het inbakeren langzaamaan af te bouwen. Binnenkort gaat hij draaien en mag je niet meer inbakeren, dus je kunt beter al wat eerder beginnen om dat af te bouwen.
Mijn 2 dochters sliepen de eerste 3-4 maanden eigenlijk altijd op schoot of in de box/wagen/babynestje. In bed lukte gewoon niet. Na een maand of 4 was dat ineens voorbij en wilden ze juist alleen nog maar in bed slapen. Ik geloof niet dat je een kleine baby al kunt verwennen met slapen op schoot ofzo. Ze gaan écht vanzelf aangeven wanneer ze klaar zijn voor hun bed. Geen enkel kind van 1 jaar oud slaapt nog in de box of op schoot hoor ;) 
En de avonden.. ook heel normaal. Hier gingen ze ook pas rond 4-5 maanden op een 'normale' tijd naar bed (tussen 19.00-21.00) Daarvoor was het ook altijd pas rond 23.00 en lagen ze de hele avond veel op schoot en deden ze soms een powernapje. Ook dat gaat voorbij, maar vroeg is dus allemaal echt niet gek. Je baby is een heel normale baby denk ik zo en heeft jou gewoon nodig!

Zoek eens naar de podcast Radio Mama en de luister naar de aflevering over slapen met Melanie Visscher. Daar zul je echt veel leren over de ontwikkeling van babyslaap en je zult je op slag minder zorgen maken!

Terug
Bovenaan