Baby 11 weken weer onrustig

Hoi allemaal! Ik heb al veel aan dit forum gehad, vooral door te lezen dat er zoveel andere moeders zijn die hetzelfde meemaken :). Ik zou nu echter graag wat tips willen!

Mijn zoontje is op dit moment 11 weken. Hij heeft vanaf het begin erg darmkrampjes. Infacol en Sab Simplex en vooral veel liefde helpen gelukkig een beetje. Rond week 10 namen de krampjes eindelijk wat af, maar kregen we er verstopping voor terug, nadat hij van BV naar flesvoeding was overgestapt. Desondanks sliep hij sochtends, savonds en snachts best goed! Alleen in de avond had hij nog wat kramp, en smiddags doet hij vooral hazenslaapjes. Het is ook een erg alerte baby.

Sinds een paar dagen is hij helaas weer erg onrustig. Hij heeft duidelijk dorst maar zit te worstelen met de fles. En dan huilt hij weer omdat hij niet kan drinken, maar het wel wil. Een vicieuze cirkel dus. Ik heb gelukkig veel geduld, maar het is voor hem heel frustrerend zo. Soms neem ik de fles dan maar mee naar boven, waar ik hem inbaker en in het donker alsnog voed. Dan lukt het soms beter, maar ook dan is het een struggle en soms lukt het ook daar echt niet. Ik ben dan al een uur aan het proberen (zonder te forceren).

Toen hij erg verstopt was, leek dàt vooral de oorzaak van de moeite met drinken. Nu lijkt hij gewoon boos op de fles ofzo. Hij is ook chagrijniger dan normaal. Lacht nog wel af en toe en brabbelt, maar minder dan eerst.

Verder is hij dus sinds een paar dagen ook onrustig tijdens de slaapjes die normaal goed gingen.

Zijn dagen:
- Tussen 7 en 8 naar beneden (hij wordt zelf wakker, niet huilend)
- 9-12 slapen
- Voeding
- 13 tot 15 steeds korte slaapjes
- Voeding
- 17 badje
- voeden en erna in slaap wiegen vanwege de kramp, dan slapend wegleggen. Meestal rond 19 slaapt hij dan, tot 23.
- voeden
- 04 wakker, voeden.

Verder goed om te weten:
- hij slaapt in de wieg op onze slaapkamer. Hij slaapt vaak als wij er even bij blijven en de speen er steeds in doen.
- hij wordt ingebakerd tijdens de slaapjes
- hij plast goed. 1 spuitluier per dag, verder weinig.
- hij is met 41.5 weken geboren

Mijn vragen:
Is dit gewoon even een sprongetje?
Hebben jullie tips voor die hazenslaapjes? Gewoon accepteren?
Hebben jullie tips met onrust tijdens het voeden?

Bedankt voor het meedenken!

Liefs, een nieuwe moeder.

Wat doet hij precies tijdens het drinken? Wat voor bewegingen maakt hij? Maakt hij geluiden? Lijkt hij pijn te hebben (verkramot gezicht/huilen? Draait hij zijn hoofd weg? Krijgt hij het niet goed iot de fles? Of verslikt hij zich? 

Goeie vragen!

Voor de beeldvorming: ik heb hem meestal op mijn schoot, met omhoog getrokken knieeen, en anders in de BV houding. Die eerste heeft zijn voorkeur. Zodra ik de fles naar zijn mond breng doet hij gretig zijn mond open en pakt hij de speen. Dan draait hij vrijwel direct zijn hoofd de andere kant op. Soms kijkt hij vies, een ander keer een jengeltje. Klinkt echt als een 'nou doei dit drink ik niet hoor!', haha.

Pijn lijkt er niet te zijn. Ik ken zijn krampjes en zijn weigeren vanwege die krampjes. Huilen doet ie ook niet, alleen jengelen omdat hij dorst of niet drinkt. 

Elke keer dat ik de fles aanbied, doet ie zijn mond gewoon open. Maar dan steeds een slok en dan klaar.

Mijn dochter had even zon momentje met oorontsteking dan wilde ze heel graag maar durfde ze niet te slikken, ook bij keel daar zag ik minder aan dat ze pijn had en dus een ontsteking. Andere soeen kan ook werken indd. Ook toen ze reflux had kon ze me ook wel eens aankijken van dikke doei. Nu heeft ze het alleen bij eten drinken waar ook maar een spoor van melk in zit (allergie).

Wat voor fles gebruik je? 
Hazen slaapjes niet veel aan te doen ik doe soms Mn dochter in bed en maak ik het donker op der kamer dit helpt soms
het lijkt alsof hij gefrustreerd raakt van die fles kan het misschien zijn dat het gaatje te klein is voor hem speen nummer 1 is vaak zo klein dat ze heel hard moeten werken en dit vervelend vinden 
ik gebruik dokter brown en die eerste speen vond mijn dochter ook totaal niet chill ben toen al voor de 3 maanden speen 2 gaan gebruiken dit vond ze erg prettig 

Terug
Bovenaan