Baby 11 weken weigert ineens ochtendfles

<p>Wie heeft hier ook ervaring mee en heeft handige tips? Onze dochter van 11 weken rommelt al vanaf het begin met haar voedingen. Ze dronk altijd al erg slordig, waarschijnlijk vanwege heel sterk zuigreflex. Dit is een van de redenen waarom ik na een maand kolven ben overgestapt op flesvoeding. De voeding wilde ze graag drinken, dus daar geen problemen mee. Door het onrustige drinken gebruikten we tot vorige week zelfs een prematuurspeen op de dr. Browns fles. Nu hebben we speen 1 eindelijk. Goed om te weten: onze dochter heeft verborgen reflux, waarvoor ze maagzuurremmers krijgt. Overgaan tot grotere flessen brengt dus eerst sowieso meer gedoe met zich mee.  Tot vorige week kreeg ze flessen van 120+4. Deze dronk ze met gemak leeg, ook ’s nachs. Nu bieden we haar steeds 150+5 aan, maar die drinkt ze nog niet altijd helemaal leeg,. Ook horen we nu weer wat meer opborrelen en geeft ze iets meer mondjes terug.  Het tijdsschema wat we nu al zo’n anderhalve maand met succes volhouden is:</p><p>07.00/07.30 uur<br />11.00 uur<br />15.00 uur<br />19.00 uur<br />23.00 uur (hiervoor maken we haar wakker, ze drinkt de fles volledig leeg)<br />04.00/04.30 uur (deze fles is 120+4 en drinkt ze volledig leeg. Ze rommelt trouwens al vanaf ongeveer 02.15 uur!, maar dit weet ik uit te stellen met een speen of hand op haar buikje. Ze ligt nl. in de co-sleeper naast me). <br /><br />Ze krijgt dus 6 flessen per dag en komt normaal gesproken prima aan haar hoeveelheid voeding. Ze weegt inmiddels zo’n 5300 gram waarschijnlijk.  Nu komt het…. ze morrelt in de nacht een hele tijd voordat we toch maar een fles maken. Eerder gaf dit ook geen problemen voor de ochtendfles. Die dronk ze dan ook vrolijk gewoon leeg. Maar sinds zo’n 4 a 5 dagen wil ze de ochtendfles totaal niet meer hebben. We krijgen er amper 50 ml in, waarna we overigens het schema wel weer aardig weten recht te trekken over de dag heen. Heel gek. Onze gedachten was dat de nachtfles dat misschien veroorzaakte. Dus…. even iets geprobeerd: vannacht heb ik met geknepen billetjes de fles van 04.00 uur niet gegeven door het met de speen langer te rekken. En dat is gelukt! Dus met goede hoop gaven we vanochtend 0m 07.00 uur de fles. En potverdikkie… die wil ze niet drinken!!! Ze drinkt sowieso weer veel onrustiger. Ze geeft wat meer mondjes terug, wil niet stilliggen maar alleen rechtop zitten en om zich heen kijken, wordt zelfs boos als we haar weer op onze schoot neerleggen om te drinken. Om knetter van te worden ? De rest van de flessen over de dag heen drinkt ze overigens wel bijna leeg. Herkent iemand dit? Kan het die 12 weken sprong zijn? Of heeft iemand er een ander idee bij en vooral tips? Ik zou natuurlijk het liefst die hele nachtfles er een keer uitgooien, maar het hoeft niet persé hoor. Als ze honger heeft, heeft ze honger en krijgt ze die fles met liefde. Maar ik hou liever wel wat vast aan een schema overdag i.p.v. ‘op verzoek’. Ook omdat ze over twee weken naar de opvang gaat.  Oh ja, nog grotere flessen werkt dus vooralsnog niet, want na de fles van 23.00 uur zit ze al zo overvol dat ze wat meer last krijgt van haar verborgen reflux...</p><p>Ben benieuwd!</p>
 
Nee, ze krijgt niet teveel. Eerder te weinig als je je aan de 'richtlijnen' zou houden. Maar dat vind ik niet zo belangrijk. Dit is m'n tweede kind dus ik weet dat geen dag hetzelfde is en dat babies echt wel weten wanneer het genoeg is qua eten ;)


H lijkt er nu op dat ze tussen 4 uur 'snachts (vannacht dronk ze die fles keurig leeg en wilde zelfs meer) en 10/11 uur 's ochtends de lange ruk maakt die ze beter 's nachts kan maken. Terwijl ze wel gewoon uit zichzelf vrolijk wakker wordt om stipt 7 uur en dan fijn gaat spelen. Iemand tips om dit naar wat handiger tijdstippen te krijgen?
 
Misschien proberen om de fles van 23u er uit te halen zodat ze dan langer door kan slapen?? Dat zorgt er bij ons voor dat ons ventje van bijna 13 wk van 20u tot 2u-4u een lange ruk maakt!
 
OH ik ben trouwens heel benieuwd wat voor symptomen jullie babe heeft van de verborgen reflux.. Daar zit ik bij ons ventje ook aan te denken.. 
 
Hoi! Sorry voor de late reactie, was even paar dagen uit de lucht :) Maar we kunnen het inderdaad eens proberen om de fles van 23.00 over te slaan. Gisteren werd ze overigens uit zichzelf wakker rond 23.00 voor een fles en ook vannacht heeft ze een hele fles leeggedronken. En natuurlijk vanochtend weer alleen om zich heen kijken en willen spelen. Kleine druktemaker ;) 


Wat betreft verborgen reflux.... Wij herkenden dat al snel bij de baby, omdat we het ook hebben meegemaakt met onze oudste. Ze borrelden allebei (en baby zelfs nu nog wel) hun voeding weer bij beetjes op. Zelfs wel twee uur na een voeding. Je hoort ze dan ook gewoon iets wegslikken. In geval het slokdarmpje dan geïrriteerd raakt doet het wegslikken natuurlijk pijn. Dat laten ze dan ook wel weten. Het ene kindje heeft er wel lasg van (huilen of onrustig worden want pijn) en de ander deert het niet zoveel. Onze beide dames werden extreem onrustig, konden er niet door in slaap vallen en huilden toen ze piepklein waren extreem veel. Wilden toen ook alleen maar drinken, niet uit honger maar om de boel te blussen als het ware. Heel sneu. Op dit moment krijgt de baby zuurremmers en dat helpt echt tegen het zuur. We horen nog wel van alles opborrelen en ze geeft ook zeker mondjes terug na de voeding, ook na 2 uur. Maar ze heeft er een boel minder pijn van.
Waarom heb je het vermoeden dat jullie kindje verborgen reflux heeft?
 
Terug
Bovenaan