Baby 11 weken wil 5 flessen in 12uur

Hai hai,

We hebben hier een beetje een luxe probleem, onze dochter van 11 weken slaapt al sinds 3 weken 12uur snachts. Heerlijk hoor, maar dat is het probleem niet ;-). In de eerste 1,5 week had ze voldoende aan 4 flessen van 180/6 die ze destijds nog niet leegdronk. Maar nu ze zwaarder wordt heeft ze meer nodig en lukt het haar nog niet om de flessen leeg te drinken (we hebben ook 210/7) geprobeerd. Nu wil ze dus 5 flessen in 12 uur proppen om voldoende binnen te krijgen en toch haar nacht door te slapen.
Opzich is dit geen probleem, wat ze nodig heeft krijgt ze natuurlijk, alleen krijgen we er met geen mogelijkheid een beetje ritme in. In de ochtend zit er vaak nog 4 uur tussen maar daarna tussen de 2,5/3uur. Heeft iemand tips om hier toch een beetje een ritme in te krijgen? Ze gaat na volgende week 3 dagen per week naar kdv dus het zou fijn zijn als er in ieder geval iets van een ritme in zit ?. Alle tips zijn welkom!

En voor er allerlei oordelen komen over het doorslapen; onze meid doet het prima met 12uur tussen de laatste en eerste voeding en wordt juist onwijs onrustig als ze savonds nog wakker wordt gemaakt. Ze wordt allert wakker en is erg vrolijk gedurende de hele dag, slaapt overigens overdag amper (hazeslaapjes).
 
Ik vind 210/7 wel erg veel voor een baby van 11weken, mijn zoon van 5 maaanden drinkt dat nog geen eens. Hier is de ritme ook ver te zoeken meneertje word elke dag andere tijden wakker voor zn ochtendfles en dat bepaalt beetje het dag eigenlijk wat de voeding betreft. Ik zou ook wel een ritme willen maar daar zijn ze nog te klein voor denk ik.
 
Ons zoontje van 10 weken krijgt ook al een paar weken 180/6, daarmee moeten we 4uur tussen de voedingen laten, ene keer lukt dat wel, maar vaak na 3uur begint hij alweer. Hij krijgt in principe 5 flessen per 24uur die ook op gaan.
Hij weegt nu 5,7kg.
Wij hebben alleen het probleem dat hij overdag totaal niet wilt slapen, alleen als we hem vast hebben, gaan wandelen of in de auto.
Savonds huilt hij ook wel meer, geen idee waarom.
Zijn ritme hangt ook af vanaf hoe laat hij sochtends komt, meestal is dit tussen 5.30 en 8.00. En de laatste fles meestal tussen 22.30 en 00.30.
 
Wat heerlijk zeg dat ze al zo lang door slaapt!
Je geeft aan dat ze ongeveer 5 flessen van 180 nodig is. Als je dit in 12 uur wilt doen zou je haar dus om de 2,5uur de fles moeten geven.
Wat gebeurt er als je haar laat bepalen wanneer ze fles wil? Drinkt ze dan gewoon te weinig? Als ze tussen de 1e en 2e fles 4uur laat en vervolgens 3 uur komt ze net aan 4 flessen namelijk. Komt ze dan uit zichzelf niet nog een keer in de avond? 
 
 
Terug
Bovenaan