Baby 11 weken wil niet op haar buik liggen

Mijn dochter van 11 weken wil absoluut niet op haar buik liggen. Zodra ik haar op haar buik leg begint ze heel hard te huilen en raakt volledig overstuur.
Ik probeer het wel dagelijks te doen om haar nekje te trainen, maar ze wil haar hoofd dus ook niet optillen.

Nu hebben we laatst ontdekt dat ze wel op haar buik wil liggen als ik haar na het badje op haar buik op het aankleedkussen leg en insmeer met bodymilk. Dan tilt ze ook haar hoofdje op.
Maar toen ik haar laatst bij het verschonen op haar buikje legde was het weer huilen.

Zou het kunnen dat ze het vervelend vind om met kleren aan op haar buik te liggen? Heeft iemand hier ook ervaring mee of tips over hoe ik haar wel haar hoofdje kan laten optillen?

Hoi! Mijn dochter vind het ook niet echt prettig en die is 12 weken..
misschien helpt het om haar van haar rug om te rollen naar haar buik ipv ineens op haar buik neer te leggen.. ook helpt het als je je hand zachtjes op haar billetjes drukt als ze op der buik ligt zo is het makkelijker voor der om der hoofd op te tillen
en misschien vind ze het wel leuk om met jou buik tegen buik te liggen dan heeft ze ook jou gezicht om naar te kijken 
succes ! 

Mijn dochter vind het ook niks .. Nu 14 weken oud. We leggen haar wel eens op het voedingskussen, dan kan ze wat wegkijken. Of een doek oprollen en onder haar borstkas leggen. Anders zoals hiervoor ook gezegd wordt bij jou op de buik, vindt mijn dochter ook leuk!
Succes! 

Ik lees ook mee ons zoontje ook 11 weken en vind het ook echt niks maar zag op facebook dus een even oud kindje die al op ellebogen op de commode steunt dus werd wel onzeker van.
vanavond voor het eten even in de box geprobeerd ik aan de ene kant op mn hurken en vriend aan de andere kant, en hem aanmoedigen en hij huilde wel een beetje maar ging heel erg zijn best doen en draaide warempel zijn hoofje van links naar rechts.
nu willen we dit elke avond even oefenen, dus gewoon heel klein beginnen het was denk ik net aan 1 minuut.
las dat zon kleintje het ook heel eng en spannend vind en daardoor zo huilt, als je het ook maar een paar sec elke dag doet zal het elke dag beter worden
enndat hopen wij nu ook ?

Bedankt voor al jullie reacties en tips!
Ik merk dat het wel geruststellend is om te lezen dat meerdere kindjes het buik liggen echt niet leuk vinden. Je gaat je toch al snel zorgen maken als je dan weer ergens leest dat ze allang met haar hoofd omhoog moet kunnen liggen. Zo zie je toch maar weer dat elk kind anders is en het lekker op zijn eigen manier doet :)
Ik kan weer even vooruit met oefenen dankzij de tips! 

Wat hier hielp was om zelf op dr grond te liggen en dan baby bovenop mij op zijn buikje en zo beetje rommelen. En na een paar weken vond hij het niet meer zo erg om (heel even) op zijn buikje te liggen.
Misschien is het te proberen? 

Tip vd fysio: zelf op de bank gaan zitten en je ene been over je andere been slaan. Bijvoorbeeld rechts over links. Dan baby op je schoot leggen met de borstkas en armpjes op het hoogste bovenbeen (rechter been). Onderlijfje baby ligt dan op je onderste been. Voetjes op de bank. baby ligt dus ongeveer onder een hoek van 45 graden op jouw benen/schoot. Zo oefenen ze de nek maar hoeven nog niet meteen plat op de buik.

Succes

Terug
Bovenaan