Baby 11mnd niet uitgeslapen ‘s ochtends

<p>Hoi ouders,</p><p>Mijn zoontje van 11 maanden wordt ’s ochtends zo rond 06.15-06.30uur wakker. Hij begint met brabbelen en daarna huilen, dus voor ons een teken om in actie te komen haha. Hij ligt dan vaak in zijn bedje wat te spelen of zit rechtop. Maar het gekke is dat hij dan niet uitgeslapen is. Hij wrijft in zijn oogjes en gaapt heel veel, dit betekent ook vaak dat hij na zijn boterham en flesje om 8uur alweer in bed ligt en een paar uur slaapt. Ik vind het zo zielig voor hem dat hij op de 1 of andere manier niet uitgeslapen is. Komt dit omdat hij honger heeft (hij krijgt ’s avonds 200gr groente en nog een fles van 180, dus dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen). Iemand hier ervaring mee of hoort het erbij en gaat dit vanzelf over?</p>

Hoi hoi, gaat hij vroeg/bijtijds naar bed dat hij weer vroeg wakker is? Baby's blijven zo' 11 uur slaap per nacht nodig hebben en als hij er om 7 of misschien wel voor 7 uur 's avonds in ligt, dan heeft hij om 6 uur zijn 11 uur slaap gehad ? ook is het gebruikelijk dat hij na 2 uur wakker zijn weer slaap heeft. Zelf houd ik het 2-3-4 ritme aan van Stephanie Lampe en leg zoon (11,5 maand) na 2/2,5 uur wakker zijn op bed en na ontwaken weer 3 uurtjes en daarna 4 uurtjes later. Ik vermoed dat je kindje 's nachts geen honger heeft, maar als hij 's ochtends eenmaal eakker is, zal hij vast graag een voeding lusten ?

Honger lijkt me niet. Een avondmaaltijd en een fles er achteraan voor het slapen gaan is prima. Maar misschien helpt het om om 6.30, zodra hij wakker wordt, een flesje te geven in bed en hem dan te laten liggen? Misschien slaapt hij dan nog een uurtje door.
Mijn dochter is nu 18 maanden, maar is sinds ze 5 maanden is, elke ochtend tussen 6.00-7.00 wakker. Altijd vroeg. Terwijl ze er s avonds altijd pas rond 20.00 in gaat. Leg ik haar eerder of later op bed, maakt niks uit. Het ene kind heeft ook gewoon veel meer slaap nodig dan de ander. Sommige kinderen slapen zo 12-13 uur op een nacht, dat heeft mijn dochter nooit gedaan. 
Toen ze 11 maanden was, deed ze nog 2 slaapjes op de dag, van 10.00-11.30 en van 15.00-16.00 ongeveer. Ze zouden het prima 3-4 uurtjes wakker moeten kunnen houden tussen de slaapjes in, zo heel klein zijn ze niet meer met 11 maanden. 
Aan de andere kant, is het erg dat je zoontje om 8.00 alweer op bed ligt? Als hij dan ff lekker 2 uurtjes slaapt en s middags ook weer een keertje, dan is dat toch ook een prima ritme? 

Terug
Bovenaan