Baby 12 dagen

<p>Hoi Allemaal , </p><p> </p><p>inmiddels is ons derde wonder op 3-4-2020 geboren. En wat doet hij het goed. <br />Bij de geboorte woog meneer 4135 en op de laatste dag van de kraamweek al 4280. Hij is ook amper afgevallen. Als snel hoogde wij tijdens de kraamweek zijn flessen op. <br />inmiddels krijgt hij 7 x 90 cc met drie scheppen voeding. <br />nu heb ik het idee dat hij te kort komt. En dan vooral in de avond. Dan is het echt rekken naar de drie uur. En vanavond was hij ook na de fles niet te vreden. Speentje pakt hij vaak , maar nu ook niet. Hij was zoekende naar een fles. <br /><br /></p><p>hoeveel voeding krijgen / kregen jullie kleintjes rond dag 12 ? <br />offxieel mag ik niet meer ophogen tot dat wijkverpleegkundige last is geweest en samen hebbenngekeken hoe en wat verder. <br /><br /></p><p>groetjes Roos</p>
 
Niet ophogen! Wij dachten dit ook bij onze kleine en hoogte wel op. Hierdoor werd hij een enorme huilbaby met reflux klachten. Niet alle signalen geven ze omdat ze honger hebben 
 
Als hij echt zoekt naar de fles, dan zou ik gewoon wat meer geven. Eerst eens 10 cc. Waarom rek je tot er 3 uur tussen de laatste twee voedingen zit? Het is niet erg om de fles wat eerder te geven. Ik weet niet meer wat onze dochter dronk met 12 dagen, maar ik denk ook wel 90/100 cc (afgekolfde melk). De ene keer liet ze wat staan en de andere keer had ze behoefte aan meer. Kijk naar je kind en hou de regel lichaamsgewicht x 150 ml : het aantal voedingen op een dag in je achterhoofd.
Succes!
 
Ja daar zat ik ook aan te twijfelen idd. Ik rek het een beetje. , omdat we anders niet op de 7 voedingen uitkomen. Dan is de kant groot dat hij om 9 uur laatste fles heeft en voor 00,00 nog een 8e wil. 


Het is altijd weer even zoekende met zo’n kleintje. 
 
8 flessen is heel normaal met 12 dagen. 7 is ook prima hoor. Als je het zo wil houden zoals nu, dan zou ik 10cc extra geven als je kindje nog behoefte heeft aan meer. Is voeden op verzoek nog een optie?
 
Maar als ik hem 8 flessen geef van 90 cc water , dan krijgt hij toch veelste veel voeding op een dag ? De kraamhulp had zo’n rekensom gemaakt en was 90 cc flessen wel de Max (7 flessen dan )
 
Mijn zoon was ook zon zware bij de geboorte. Heb tot 6 weken volledige bv gegeven en merkte bij de fv dat hij ook snel weer honger had. In overleg met cb gestart met nutrilon forte en meneer vindt het prima. Mss dat eens vragen of je de forte mag geven? Zijn ze langer 'vol' van zonder dat je ze meer geeft. 
 
Gewoon een flesje extra geven. Je kindje geeft het heel goed aan, je kunt niet teveel geven! 
Dat je pas om de 3 uur mag geven is een achterhaald idee. Om de 2.5 uur kan ook gewoon bijvoorbeeld. 
Als je kindje stress krijgt van dat rekken, en moet huilen, lijkt mij persoonlijk minder goed dan een beetje meer melk dan de richtlijn. Ieder kindje is anders, de ene volwassene eet ook niet evenveel als de ander, misschien beweegt jouw kindje veel meer en heeft hij het daarom nodig. 
 
Terug
Bovenaan