Baby 12 weken begint te vroeg aan de nacht

<p>Lieve mama's, ik heb jullie hulp hard nodig.</p><p>Sinds 2/3 dagen valt mijn zoon rond 17:30 in slaap, ik maakte hem dan rond 18:30 wakker voor een flesje en avondritueel en hij komt dan zelf rond 23:30 02:30 en 06:00 weer. Niet ideaal dus. Hij slaapt nu ook al vanaf 17:15 en heb besloten om hem nu maar eens een keer niet wakker te maken. Ik vind dat zó spannend, want hij begint daardoor zijn avond/nacht toch veel te vroeg? Hebben jullie hier ervaring mee? Hij is nu 12 weken.</p><p>Zijn laatste middagslaapje is vrijwel altijd een drama (na 16 uur is het huiluurtje en daarna slaapt hij dus diep in). Nog langer wakker houden lukt ook niet, want hij is bek af.</p><p>Ik heb zo hard jullie tips nodig, ben nu dus bang dat hij vannacht ineens de dag wil gaan beginnen. Overdag zorgen we voor genoeg activiteiten en als hij wakker wordt ook voor daglicht/spelen etc. In de avond altijd een ritueel met amper licht, pyjama aan, inbakeren en paar keer in de week een badje.</p><p>Wie o wie herkent dit en heeft de gouden tip? Komt dit goed? Draait hij nu dag/avond/nacht om? Is dit normaal zo vroeg in een diepe slaap vallen? O o o, ik word hier zo onzeker van, wat kan ik nou het beste doen. Het is ook geen volle drinker trouwens. Hij krijgt 5/6 flesjes van 120 aangeboden, maar gaan niet altijd op.</p>

Hi,Mijn zoon is 3 maanden oud. Ik zit qua voedingen op 5 en het is ook geen grote drinker. Ik zit op de tijden 7:00/11:00/15:00/19:00/23:00. De voeding van 23:00 moet ik hem altijd wakker maken maar ik doe dit wel want dan pakt hij de nacht goed door tot 7:00 sochtends hij drinkt de fles van 23:00 half slapend maar meestal toch 120/130cc nog. Ik wil over een maandje gaan proberen om de laatste avond voeding rond 20:30uur te gaan doen en kijken wat hij dan zal doen of hij door gaat slapen tot 07:00 sochtends, ik ben benieuwd!

Gouden tip heb ik dus niet echt alleen dat ik me strikt aan deze tijden van voeden houd en hij reageert hier goed op.

Lukt jou ook, gewoon eens proberen! Ik had eerst van het CB een schema gehad met 6voedingen (07:00/10:30/14:30/18:00/20:30/23:00) misschien heb je daar iets aan ? mijn kleintje dronk dan rond 20:30 maar 40cc dat vond ik niet de moeite waard. Toen schema van 5voedingen geprobeerd en dat deed hij goed. Succes!

Mijn jongste ging rond die leeftijd ook vaak om 16.30 de nacht al in. Dan kwam hij zelf weer rond middernacht of in de nacht. Hij sliep buiten z'n voedingen altijd gewoon tot de volgende ochtend. Heb dat zo gelaten en later werd dat vanzelf 19.00 uur.

Dus ik zou zeggen, lekker laten slapen

Na elke voeding is hij één uurtje of anderhalf uur wakker (wakkertijd) zodra hij gaapt of in zijn oogjes wrijft leg ik hem in bed. Soms slaapt ie een uurtje soms 2a3 uur dat verschilt.

Bedankt voor het meedenken meiden! Even een update:
Hij sliep dus tot 22:00, daarna kwam hij weer om 01:00 en 04:00. Hij kwam normaal gesproken altijd maar 1x per nacht.Vannacht heeft hij zijn flessen 120/4 leeg gedronken en vanochtend om 07:00 dus niet.Hij drinkt dus in de nacht goed en overdag slechter.HELP HAHA! Kan ik nou het beste zijn avond slaapje iets gaan verschuiven of bijvoorbeeld kleinere flesjes in de nacht geven, zodat hij overdag meer gaat drinken? Wat zijn jullie tips meiden?

Terug
Bovenaan