<p>Lieve mama's, ik heb jullie hulp hard nodig.</p><p>Sinds 2/3 dagen valt mijn zoon rond 17:30 in slaap, ik maakte hem dan rond 18:30 wakker voor een flesje en avondritueel en hij komt dan zelf rond 23:30 02:30 en 06:00 weer. Niet ideaal dus. Hij slaapt nu ook al vanaf 17:15 en heb besloten om hem nu maar eens een keer niet wakker te maken. Ik vind dat zó spannend, want hij begint daardoor zijn avond/nacht toch veel te vroeg? Hebben jullie hier ervaring mee? Hij is nu 12 weken.</p><p>Zijn laatste middagslaapje is vrijwel altijd een drama (na 16 uur is het huiluurtje en daarna slaapt hij dus diep in). Nog langer wakker houden lukt ook niet, want hij is bek af.</p><p>Ik heb zo hard jullie tips nodig, ben nu dus bang dat hij vannacht ineens de dag wil gaan beginnen. Overdag zorgen we voor genoeg activiteiten en als hij wakker wordt ook voor daglicht/spelen etc. In de avond altijd een ritueel met amper licht, pyjama aan, inbakeren en paar keer in de week een badje.</p><p>Wie o wie herkent dit en heeft de gouden tip? Komt dit goed? Draait hij nu dag/avond/nacht om? Is dit normaal zo vroeg in een diepe slaap vallen? O o o, ik word hier zo onzeker van, wat kan ik nou het beste doen. Het is ook geen volle drinker trouwens. Hij krijgt 5/6 flesjes van 120 aangeboden, maar gaan niet altijd op.</p>