Baby 12 weken doet lang over fles

<p>Hi dames! Dinsdag ga ik weer voor controle naar het CB, maar vroeg me ook af wat jullie mening/advies is.</p><p>Mijn dochter is nu 12 weken en krijgt gedeeltelijk borstvoeding en gedeeltelijk flesvoeding. Borstvoeding ben ik aan het afbouwen en ik wil proberen om de ochtend- en laatste avond voeding nog wel borstvoeding te blijven geven. Nu zit ik met twee dingen:</p><p>Ik vind het lastig om te bepalen hoeveel ze per keer “moet” drinken uit de fles. Voor nu houd ik het advies op het Nutrilon pak aan en maken we een fles van 150cc + 5 schepjes. Vaak zijn we al blij als er 100cc in gaat. Ze heeft nu 3x borstvoeding op een dag en 3x flesvoeding. Natuurlijk weet je bij de borst niet hoeveel ze drinkt. <br /><br /></p><p>Tweede ding; ze doet zo een uur over de fles.. is dat niet veel te lang? We hebben een Dr Brown fles en Philips Avent, beide doet ze er even lang over. Bij de Philips hebben we ook al een grotere speen geprobeerd maar dat mocht niet baten. Heb daarbij alleen maar het idee dat er ook nog extra lucht doorgeslikt wordt! <br /><br /></p><p>Ik zou me er waarschijnlijk allemaal niet zo druk over moeten maken want naar mijn idee groeit ze goed, genoeg plas luiers maar hè, toch lekker onzeker hierover ? </p>

Ah die onzekerheid, zo herkenbaar. Maar mijn man zegt altijd: als ze goed groeit, goed poept en plast, vrolijk is, dan zit het vast wel goed. En hij heeft waarschijnlijk helemaal gelijk. 
Ik heb trouwens zelf het idee dat mijn guppy s morgens en s avonds meer drinkt dan overdag. Overdag is ze vaak na 1 borst verzadigd, terwijl ze op die andere momenten beide wilt hebben. Misschien drinkt jouw kindje ook meer op deze tijdstippen? 

Hoi, kan het zijn dat ze gewoon niet heel hongerig is? Jullie hebben 6 voedingen op een dag zie ik. Mijn zoon van 7weken heeft 5voedingen op een dag. En dan de hoeveelheid naar behoefte. 
Aan de andere kant is te snel drinken natuurlijk ook niet goed! Onze zoon drinkt ongeveer 130 a 150 per fles, ook combi kunst en afgekolfde melk. Doet er ong halfuur tot 3kw over. We wachten tussen door wel vaak even een minuutje, anders spuugt hij veel!

Terug
Bovenaan