Baby 12 weken drinkt slecht

<p>Hoi allemaal,</p><p>Al vaak op dit forum gekeken voor tips en adviezen in onzekere periodes, maar nog niet eerder iets geplaatst. Tot nu :) </p><p>Mijn dochter van nu 12 weken drinkt al een tijdje slecht haar fles. En met slecht bedoel ik dat ze soms de helft laat staan, soms iets minder. Ze krijgt per fles 120 cc Hero Comfort ivm krampjes die ze had vanaf haar geboorte (lijken nu weg te zijn).  Echter doordat dit dikkere voeding is hebben we lang moeten zoeken naar de ideale speen, die lijken we nu gevonden te hebben met de Difrax s-fles icm speen M. </p><p>Wat ze doet is het volgende: zodra ze honger lijkt te hebben (vaak meteen na het wakker worden) begint ze aan de fles, en na ca. 8 minuten geeft ze aan dat ze klaar is. Dit doet ze heel duidelijk met haar tong en ze duwt echt de fles weg. Ze heeft dan vaak in die paar minuten 60 tot 80 cc gedronken. Daarna wil ze ook echt niet meer. Een grotere of kleinere speen maakt geen verschil, we hebben alles al geprobeerd. We zitten op gemiddeld 7 flessen per dag, om haar toch een beetje aan de "gemiddelde hoeveelheid" te krijgen. Dus best vaak een voedingsmoment. Met al deze flessen krijgt ze per dag tussen de 600 en 700 cc binnen. Ze groeit echter wel goed en heeft voldoende plasluiers. Nu denken jullie misschien: als ze zelf aangeeft dat ze genoeg heeft gehad is het toch goed? Dat zouden wij ook denken, alleen ze komt nog vaak 2x 's nachts om het in te halen, dus doorslapen is er nog steeds niet bij. En het drinken is ook nooit een relaxed moment, ze is of enorm aan het draaien met haar hoofd, of ze huilt aan de fles of is erg onrustig. Het gekke is dat ze de fles van 23.00 uur, die ze slapend krijgt, het allerbeste drinkt... (helemaal op en zonder een kik te geven. Dan geven we trouwens 150cc om de schade in te halen).</p><p>Een heel verhaal maar misschien herkent iemand zich hierin? Alle tips zijn welkom (evenals de opmerking; het wordt vanzelf beter ;)). Misschien minder vaak de fles geven en dan meer in 1x? Of juist kleinere beetjes vaker geven? Andere voeding of toch een andere speen? Ik weet niet meer wat het beste is..</p><p>Groetjes Marije </p><p> </p>
 
Deed ze dit altijd al of pas sinds kort? En hoe is de omgeving waarin je haar overdag voedt?
Onze zoon deed dit ook rond die leeftijd. Het hield 2 weken aan en toen had hij opeens weer reuze honger en konden we alle flessen ineens ophogen. Hij kwam dan alleen niet 's nachts voor extra voeding. 
Wij merkten ook dat de omgeving een rol speelde. Was het druk, dan dronk hij nog slechter.
Wij gaven 's avonds de voedingen wat dichter op elkaar, omdat hij slapend ook 't best dronk. 
 
Ik heb tot 6 maanden borstvoeding gegeven, dus niet helemaal vergelijkbaar, maar weet wel dat ons zoontje rond die tijd erg onrustig dronk. Misschien gewoon een fase ivm sprongetje ofzo? Heb helaas geen tips voor je verder, omdat ik dus geen fles-ervaringen heb met zo'n situatie. Succes!
 
Terug
Bovenaan