Baby 12 weken slaapt erg veel

<p>Hoi allemaal, </p><p>Onze dochter is vandaag 12 weekjes oud en ze groeit goed. Toch lees ik in allerlei boekjes en op het internet dat een baby van 2-3 maanden niet meer zoveel slaapt. Meestal overdag rond de 3-4 uur in totaal en dan in de nacht 8 a 9 uur. Onze dochter slaapt echter veel meer en is ook moeilijk wakker te krijgen soms. In de ochtend na de fles van 6.30 slaapt ze minimaal 3 uur, soms 4 uur. Dan is ze een uurtje wakker en slaapt vervolgens weer 3 uur tot 14.00/14.30. Meestal is ze rond 17.00 weer helemaal kapot en dan leggen we haar op bed. En dan slaapt ze weer een uur of twee. Rond 20.00-21.00 gaat ze dan naar bed en slaapt ze door tot 6.00/6.30 uur. Ze krijgt genoeg voeding binnen, maar dat ze niet goed wakker te maken is af en toe baart mij zorgen. Ook heeft ze een beetje bloed in haar ontlasting sinds een paar dagen (haar poep is al opgestuurd naar het ziekenhuis en de kinderarts vermoedt koemelkallergie, even de testen afwachten...) zou ze misschien zo moe zijn door de koemelkallergie?  </p><p> </p>

Hoi,
Ik zat ook met deze gedachte toen onze dochter zo jong was. Ze sliep alleen maar dus ik ging denken, zou dit wel goed zijn?
Heb het toen nagevraagd bij CB en die gaven aan dat een baby die goed drinkt en groeit nooit te veel kan slapen.
Van slapen groeien ze juist goed en dat is mega gezond.

Onze dochter is bijna 8 maanden en meestal slaapt ze ook 2/3 uur langer dan dat gemiddeld is.
Waarom vraag je nu niet na of dit te maken kan hebben met koemelkallergie? Bel je even op naar het ziekenhuis. Dan weet je al iets en hoef je niet te wachten tot de uitslag.

Heej, 
onze dochter is nu 5,5 maand en die slaapt ook nog steeds zoveel en dat heeft ze altijd al gedaan. 
Ze ontwikkelt zich goed en groeit ook goed dus ik vind ik het prima. Ze zullen het wel nodig hebben

Hoi Stelvio,

Mijn zoontje (nu 7 maanden) sliep ook veel meer dan in de boekjes staat en nu nog eigenlijk. Elk kindje heeft een eigen ritme. Als ze tussendoor maar wel goed wakker en alert is, is er niets aan de hand. 
Hij heeft ook koemelkallergie. Tijdens en na het voeden had hij enorme krampen en was eigenlijk constant onrustig. Hij heeft ook een eczeem huidje. Iedereen zei, nee hoor het is geen koemelkallergie maar toch heb ik doorgezet om te testen, en zo waar .... koemelkallergie. Volg je moederhart

Ons dochtertje van nu bijna 8 maanden sliep ook altijd veel en nog steeds. Zo ligt ze momenteel al bijna 3 uur te slapen. Toevallig deze keer omdat ze vanochten maar klein uurtje heeft geslapen, maar ze slaapt meestal nog wel uur of 4 overdag. 
Ieder kind is anders, zoontje van een vriendin van mij slaapt vanaf geboorte al amper. Zij is blij als hij een keer een uurtje slaapt overdag. 
Zolang ze goed eten en groeien gewoon lekker laten slapen, ik maakte me er eerst ook druk om maar nu niet meer. Ze heeft het gewoon nodig.

Hier ook een dochter van 12 weken en zij slaapt ook veel. De nacht van 21.30-9.00 uur ongeveer, dan van 10.30-12.00 uur, dan van 13.00-15.00 uur, 16.00-18.00 uur en 19.30-21.00 uur zoiets. Verschilt natuurlijk wel een beetje, maar zo zoiets het er ongeveer uit op een dag ?

Dank jullie wel voor de lieve reacties! Ik ben al veel meer gerustgesteld. Ik laat haar lekker slapen, want ze groeit gewoon goed. Volgende week komt de uitslag van de poepluier ? we gaan maar eens kijken wat het is. Ze heeft in ieder geval al voeding nu voor koemelkallergie gekregen van de kinderarts. Vandaag opgehaald bij de apotheek. Langzaam opbouwen, want de voeding schijnt niet O lekker te zijn. 

Terug
Bovenaan