Baby 12 weken slaapt overdag niet in bed

<p>Hi allemaal,</p><p> </p><p>We hebben een zoontje van 12 weken die overdag helemaal niet in bed wilt. Ik probeer heel erg te letten op wakkertijden, moeheidssignalen en oefen elke dag..maar elk huiltje is drama. Hij huilt best veel overdag, ik denk misschien oververmoeid. Slaapt wel in auto, draagdoek en kinderwagen.</p><p>De nachten zijn top. Vaak zonder nachtvoedingen en hij valt dan zelf, wakker, in slaap in bed. Hij ligt vaak in bed van 23:00 tot 08:30 aan 1 stuk.</p><p>Iemand nog tips of adviezen? Ik maak me er best wel zorgen om</p>

Ik ben gaan oefenen met 10 min huilen.
Wij leggen haar op bed dan gaat ze meestal na een paar min huilen, we laten haar 10 min huilen en dan naar binnen om speentje te geven.
De eerste keer duurde het een uur, zijn we iedere keer na 10 min binnen gegaan (geloof me dit was erg moeilijk!!)
Nu huilt ze vaak nog maar 10 minuutjes. Ze moet zichzelf echt even in slaap huilen. Sommige kindjes hebben dat nou eenmaal nodig!

Hier een meisje van 10 weken die ook overdag moeizaam in bed te leggen is, maar 's nachts aan een stuk door slaapt.
Ik probeer gewoon voor ieder slaapje haar in bed te leggen, als ze gewoon moppert laat ik haar even 10 minuten mopperen, dan ga ik er naast zitten met een speentje. Soms valt ze dan al in slaap. Word ze onrustiger, houd ik der even bij me. Als ze rustig is, probeer ik het weer opnieuw. Probeer dit vaak 3 keer, wil ze dan nog niet, dan houd ik haar bij me en mag ze.bij mij slapen of gaan we wandelen. Dit doe ik ieder slaapje, vaak lukt het toch wel met een paar slaapjes. 

Kan er geen medische oorzaak zijn? Onze zoon sliep op een gegeven moment ook niet meer overdag (toen 6 weken) , om vervolgens rond 19 uur als een blok in slaap te vallen. Hij heeft verborgen reflux en dat gaat nu, met medicatie, goed.
Wij hebben hem vanaf toen een kwartiertje laten huilen, voordat we hem gaan troosten. Inmiddels slaap hij (op normale, goede dagen, zonder sprongetjes en dat soort ongein) hartstikke goed in z'n bedje. Vaak zelfs zonder te mopperen. Ik denk dat hij gewoon door moest krijgen dat z'n bedje een fijne plek is.

Wat maakt dat je je zorgen maakt over het niet willen slapen bed? 
Je kindje is pas 12 weken oud. Zoals eerder genoemd geef het de tijd. Het komt vanzelf wel. Kinderwagen of box zijn ook prima plekken waar een kleintje lekker kan slapen.
Laten huilen methodes zijn pas bruikbaar bij kinderen van 6 maanden of ouder. 

Wij hebben hier vrijwel hetzelfde. We twijfelen soms om hem op bed te leggen, zeggen we tegen elkaar: hij gaat waarschijnlijk hard huilen.. maar we proberen toch stug vol te houden. Hij is namelijk doodop! 
En het lukt uiteindelijk eigenlijk altijd. Ik zou echt doorzetten. Wat bij ons helpt: Even met rondlopen in zijn kamer, even rustig worden op je arm, vast liedje zingen, speentje als hij die wil. En zo nodig 3x terug inderdaad.. succes! 

Terug
Bovenaan