Baby 12 weken vermaken

<p>Misschien een gekke vraag, maar wat doe je om je baby te vermaken?</p><p>mijn dochter is 12 weken. Snachts slaapt ze al door (van 23:00-7:30), wat natuurlijk heel fijn is! S ochtends slaapt ze vaak ook nog goed. Tussen 12-15 is het wisselend en tussen 16-19 slaapt ze eigenlijk bijna niet. Maar wat doe je als ze wakker is?</p><p>Uiteraard speel ik zelf wel even met haar, dan is ze heel vrolijk en lacht ze veel. Onder de mobiel in de box vindt ze ook geweldig. Maar beide kan je niet 2 uur lang doen. Ze kan zichzelf nog moeilijk vermaken en met speelgoed doet ze nog weinig. Dat betekent dat ze dan ook snel gaat huilen, maar niet slapen. Iemand nog tips?</p>

Hoi Sas,
Hier wel 'n beetje 't zelfde verhaal. Onze dochter is nu 4 en halve maand en is ook echt 'n bezig bijtje. Ze slaapt s'nachts ook goed van 'n uurtje of 8 tot 'n uurtje of half 7/ uur. Dan is ze wakker tot half 10 krijgt haar fruithapje en slaapt dan meestal wel goed. Maar de rest van de dag is altijd 'n verrassing. De ene keer slaapt ze heel goed de andere keer totaal niet. Ik lees verhaaltjes voor, speel met haar, dan ff in de box, dan weer in de wipstoel met alle speeltjes erbij en zo wissel ik maar wat af. Meestal vind ze alles wel leuk dus dat scheelt. Maar soms moet ik ook ff m'n dingetjes doen dus dan moet ze zichzelf toch ff vermaken. Oja, en ze schreeuwt ook vort zowat de hele dag. Je blijft bezig met die kleine lummeltjes maar ik vind 't leuk! 

Wat ik nu doe ( al is ze een stuk ouder ) ook wat stukken wandelen... of wat boodschapjes doen... mijn dochter kan zich de laatste week moeilijk vermaken en ook erg eenkennig... dus dan maar naar buiten af en toe

Een baby van 3 maanden is vaak al moe na 90 min wakker zijn. Dus misschien is het geen verveling maar moeheid? En lukt slapen niet meer omdat ze oververmoeid is? 

Heey,
Ik wissel zelf altijd af. Lekker een stuk wandelen in het park of in het bos. Zelf spelen in de box onder de muziekmobiel. Een babygym op t boxkleed of in de wipstoel en hier is een Activity Gym hot item! Erg leuk is die... Kun je later ook ballenbak van maken als je kindje groot genoeg is. Ik bied verschillende speelplekken aan zodat t ook interessant blijft. Spelen op de rug en oefenen op de buik. Soms samen spelen en soms alleen. Ik probeer ook om na anderhalf tot twee uur wakker zijn mijn zoontje in bed te leggen. Ik merk dat hij t dan zat wordt en wat begint te jengelen. Bedtijd dus :) als ik dan idd langer wacht is hij oververmoeid en doet alles behalve slapen... 

Hier ook een baby van 12 weken! In de wippee met een hangdingetje en gericht op t raam doet wonderen. Dan kan ze lekker naar het licht kijken en wat bomen zien etc! Ik heb haar dan gewoon op de eettafel staan (en ben zelf in de buurt). Hetzelfde met de box, als die raam voor het raam staat ia het goed!
misschien helpt het ook voor jouw baby ?

Ahw mijn meisje van 12 weken heeft hetzelfde ritme. 
Mij doe hetzelfde al jij doet, samen spelen en even brabbelen. Naar pratende en lichtgevende speeltjes kijken vind ze geweldig. En dan het geen dat haar echt bezig houd.... de televisie. Het is Misscjien niet zo verantwoord maar mijn meisje zal en moet tv kijken en vind dat geweldig. Baby tv kan ze flink om schateren. 
Zelfs haar wegdraaien van de tv is geen optie. Als ik dus even niet met haar kan zitten dan kijkt ze meestal nog even tv tot ze moe word en ik haar nog even knuffel ( dan naar bedje)

Terug
Bovenaan