Baby 12 weken weigert flesje

<p>Hallo allemaal, </p><p>ons kleine meisje is nu 12 weken en krijgt uitsluitend alleen borstvoeding. We zijn al bij 8 weken begonnen met af en toe afgekolfde melk te geven. Dit ging ene keer wel goed andere keer weigerde ze dit. Maar ze drinkt nooit genoeg om een hele voeding te vervangen. Telkens maar een paar slokken en huilt dan tot ik uiteindelijk kom en de borst geef. Heeft iemand de gouden tip want zo kan ik niet weer aan het werk?! </p>
 
Wees gerust.
Mijn dochtertje heeft de fles ook nooit geweldig gevonden. Ook een paar slokken tot de dorst weg was en dan huilen, krijsen soms (nou ja, eigenlijk meestal). De opvang heeft regelmatig gebeld om te vragen wat ze moesten omdat ze de hele dag niet meer had gedronken dan 40 ml. Van alles uitgeprobeerd, maar niets werkte echt goed en structureel. Ook een keer daarnaartoe gegaan om haar zelf te voeden, maar toen beet ze me. 
Op de opvang was ze ondanks het slechte drinken de vrolijkheid zelve. Het leek wel alsof ze wist dat ze geduldig moest wachten tot ik haar kwam halen. Bij mij haalde ze wat ze tekort was gekomen weer in s avonds en s nachts. Het was pittig de gebroken nachten, maar te doen. 
Toen ze 4 maanden was gestart met groenten, later fruit en pap. Gewoon eten vond ze geweldig! Bij 5 maanden gaan oefenen met een Difrax beker. Bij 7 maanden zijn we maar gestopt met de flessen, het was toch alleen maar strijd. Gewoon 2x pap obv borstvoeding met bambix (wel koud, anders wordt het super dun), extra groenten voor het vocht en een beetje fruit. 
Ze ontwikkelt zich prima, groeit goed en is inmiddels net een jaar, maar gedraagt zich als een oudere dreumes. Een dame met een sterke wil. 
 
Terug
Bovenaan