Baby 12w spuugt water?

Hoi mama's,

Onze zoon van 12 weken spuugt elke keer "water" echt een golf hij is dan ook echt nat. Hij krijgt geen water tussendoor ofzo. Hij lijkt er ook geen last van te hebben en is voor de rest gewoon vrolijk.

Wel altijd hele dunne luiers? Iemand enig idee wat het is en of het met elkaar in verbinding staat het spugen en poepen.

Geef je borstvoeding? De eerste paar minuten van de borstvoeding, is de melk vrij waterig (voormelk). Aan het einde van de.voeding krijgt de baby de meer voedzame achtermelk. Misschien dat hij deel van de voormelk er weer uit spuugt wat dan op water lijkt? Heb er geen ervaring mee, maar het is zomaar een gedachte... 

Hmm, dan gaat die theorie niet op ? Dan weet ik het ook niet. Doet hij het direct na de voeding? Dan zou je idd melk verwachten. Als het wat langer na de voeding is, is er natuurlijk al van alles in zijn lichaam gebeurd met de melk en kan ik me voorstellen dat het waterige wordt? Ik heb zelf borstvoeding gegeven dus geen ervaring met spugendr kinderen die flesvoeding krijgen..

Hier een veelspuger gehad. Het lag een beetje aan het moment van spugen. Vlak na de fles kwam er gewoon een golf melk uit met boeren. Maar na een half uurtje/uurtje werd het steeds wateriger. Eerst met vlokjes erin, en nog later gewoon doorzichtig. 
Het spugen werd na 8 mnd minder. En ik heb er verder nooit een probleem in gezien. Ze had een KMA, maar dat gaf andere symptomen die verdwenen na aangepaste voeding. Het spugen bleef en ze had er weinig last van. Groeide, plaste goed en was vrolijk. 
Hier werd de poep pas vaster toen ze vaste hapjes ging eten rond 4,5 mnd

@ Mama van Yara, ja ik vond het wel slim gevonden van je hahah.
Ja idd wat Lewis beschrijft, zo gaat het hier ook. Gelukkig dat het niks bleek te zijn. Eerst deed hij dat niet is echt pas sinds een weekje. Volgende week krijgt hij zijn eerste prik daar dan ook even navragen maar dan hoef ik niet eerder aan de bel te trekken. Beide bedankt!

Terug
Bovenaan