Baby 13 maand eet weinig tot niks wil alleen melk drinken

Mijn zoontje is 13 maanden alleen hij wil enkel melk hij krijgt wel in zijn bovengebit 4 tandjes tegelijkertijd. Ik denk dat het daar aan ligt maar weet het niet.

Begin mij nu wel beetje zorgen te maken eerst at hij brood fruit en gepureerde groenten. Hij eet soms alleen danoontjes.

Hebbeb jullie tips voordat ik cbg bel

Ik denk allereerst dat het belangrijk is dat je kind zelf gaat eten en meer op leeftijd; een boterham in stukjes aanbieden, groente en fruit in stukjes en eten ‘leuk’ maken, door het samen te doen. Mijn dochter is/was een slechte eter, juist door het wel aan te bieden en voor te doen, doet ze mee. Met een jaar hoeft eten echt niet meer gepureerd aangeboden te worden. Ook kun je kijken naar crackers, zoals (volkoren) cracotte of beschuitjes. Flessen zou ik echt beperken tot de aanbevolen hoeveelheid en liefst vervangen door gewone halfvolle melk, zonder alle toegevoegde suikers etc.

Succes!

Hè, wat lastig voor je. Ik snap je zorg. En zeker omdat het eerst wel ging.
Het krijgen van tandjes is hier echt een ding geweest. Ze begon heel vroeg met tandjes....maar ze komen telkens langzaam door. Echt last van het tandvlees...en dus at ze in periodes ook minder.
Ik heb de fles alleen echt afgebouwd en vanaf een jaar gaf ik alleen gewone melk. Er was gewoon geen fles, dus dat ging snel goed.
En het eten....tja... Wat kan werken... Samen eten.... Eten dat wat zacht is, zodat bijten niet echt hoeft... Zoek welke smaken wel lukken en laat dat vaker terug komen... ik gaf echt nog lang gepureerd of geprakt eten. Puur vanwege de tanden. Ze at anders sowieso geen vlees en veel te weinig groente. Ik gaf vaak een paar gewone stukjes eten eerst...daar deed ik een spelletje mee...ik een hapje...dan een hapje voor haar...hapje voor de knuffel... En daarna pakte ik het gepureerde erbij. En zo heb ik het gepureerde afgebouwd en het eten met stukjes opgebouwd.
Heel veel succes!

Melk lees ik fles. Corrigeer me als ik het verkeerd lees. Mijn zoontje (nu net 15 maanden) had daar ook last van rond die periode (zeker een paar dagen tot een week) en nog steeds komt dit een paar dagen voor.. hij sloeg alles af maar had wel honger en de fles ging er meteen in. Ik ging hier maar in mee. Nu eet hij gewoon weer net zoals ervoor, net wat jij beschrijft. Ik lees hier op het forum ook vaker terug dat er langere fases zijn van weinig eten en dat het vanzelf weer goed komt. Blijven aanbieden, en anders deed ik wel alsnog een fles. 13 maanden is nog zo jong.. ik denk dat iedere aanpak hierin verschilt, waar je je goed bij voelt en of je de fles al hebt vervangen naar gewone melk. Ik weet niet of de periode van niet eten al lang duurt maar anders kun je alsnog overleggen met cb.

Hier duurde het ook wel tot 15 maanden voordat het gedoe met eten een beetje voorbij was. Dochter is nu 19 maanden.

Tot 15 maanden weigerde ze soms ook hele maaltijden of tufte ze alles weer op de grond.

Ik gaf eten nog wel lang geprakt, maar niet gepureerd. Dat hoeft met 13 maanden echt niet meer. Probeer gewoon eens een aardappel met brocolli geprakt.

Danoontjes? Niet kopen. Mierzoet en daar halen ze totaal geen voedingsstoffen uit. Dat is meer een snoepje dan een maaltijd.

Probeer gewoon kwark met fruit erdoor geprakt, cracotte, rijstewafel, ontbijtkoek of krentenbol.. iets wat nog enigszins gezond is en géén danoontjes. Hij weet heel goed dat dat lekker is en dat je hem dat toch wel geeft, dus waarom zou hij dan wat gezonds eten?

Flessen idd beperken tot 2 per dag max. Eigenlijk is het helemaal niet meer nodig, maargoed.. in de deze periode misschien maar even doen om 7.00 en 19.00. Overdag geen flessen geven zodat hij op den duur echt wel iets gaat eten. Ze hongeren zichzelf echt niet uit hoor!!

Zolang je hem flessen en danoontjes blijft geven, gaat hij nooit andere dingen eten ;)

Ja ik geef ook stukjes groente en fruit zoals banaan stukjes brood en gepureerd meer ivm met zijn tandjes zodat hij toch wat binnenkrijgt.

Ja melk ik geef halfvolle Melk gee nutrilon meer ofzo.

Terug
Bovenaan